La recuperació econòmica iniciada l'any 2021 a la província de Barcelona després de la pandèmia es va consolidar al llarg de 2022. Així ho indicia l'Informe econòmic local de la província de Barcelona 2023, en el qual es detalla que bona part dels indicadors van recuperant els nivells d'abans de la Covid-19 i, fins i tot, alguns els van superar donant pas a una fase expansiva de l'economia.
En el cas d'Osona, els indicadors socioeconòmics són positius encara que hi ha alguns desajustos entre l'oferta de llocs de treball i la població activa. El nombre de persones aturades a la comarca ha augmentat un 0,3% -a la província ha baixat un -4,3%-, sobretot entre les dones (1,6%) i menors de 30 anys (11%). La taxa d'atur registrat, encara que continua per sota del conjunt de les comarques barcelonines, se situa al 8,7%, i l'ocupació registrada resident a Osona augmenta un 1,6%. D'altra banda, els llocs de treball s'incrementen a major ritme i el comerç al detall i les indústries alimentàries lideren els augments de llocs de treball. Finalment, el teixit empresarial creix durant el període analitzat en un 0,3%.
[noticia]70182[/noticia]
El Lluçanès, bona part dels indicadors socioeconòmics analitzats l'any 2022 van recuperar també els nivells prepandèmia. La nova comarca és la més petita en termes d'activitat econòmica i ocupació de tota la província de Barcelona, i qualsevol variació té un impacte major. El nombre d'aturats registrats ha caigut un -12,7%, sobretot entre les persones de nacionalitat estrangera (-23,5%) i entre els joves de menys de 30 anys (-20,7%), mentre que la taxa d'atura al Lluçanès és d'un 6,3%. D'altra banda, l'ocupació registrada resident a la comarca augmenta amb menys rapidesa que a la resta de la província (ho fa en un 1,9%). Les indústries de productes alimentaris incrementen la seva activitat al Lluçanès i el teixit empresarial registra un increment del 0,5%.
Osona i el Lluçanès continuen la recuperació econòmica després de la pandèmia
Al conjunt de la província de Barcelona també es consolida la revifada iniciada l'any 2021 tal com indica un informe de la Diputació
ARA A PORTADA
Publicat el 17 d’octubre de 2023 a les 18:35
Actualitzat el 17 d’octubre de 2023 a les 18:54
Et pot interessar
-
Societat
Llum verda a la modificació de les ordenances fiscals de Roda de Ter pel 2026
-
Societat
El ple de Torelló condemna la «instrumentalització» de la problemàtica en seguretat per part d'alguns partits
-
Societat
La UVic-UCC i el Consorci Hospitalari posen en marxa una clínica odontològica oberta al públic
-
Societat
Acció del Gremi de la Pagesia Catalana a Vic per denunciar la «mala gestió» de la crisi de la dermatosi nodular
-
Societat
La Fira de la Muntanya de Vic arriba a la 44a edició
-
Societat
Roda de Ter commemora el 22è aniversari de la mort de Miquel Martí i Pol
