La recuperació econòmica iniciada l'any 2021 a la província de Barcelona després de la pandèmia es va consolidar al llarg de 2022. Així ho indicia l'Informe econòmic local de la província de Barcelona 2023, en el qual es detalla que bona part dels indicadors van recuperant els nivells d'abans de la Covid-19 i, fins i tot, alguns els van superar donant pas a una fase expansiva de l'economia.
En el cas d'Osona, els indicadors socioeconòmics són positius encara que hi ha alguns desajustos entre l'oferta de llocs de treball i la població activa. El nombre de persones aturades a la comarca ha augmentat un 0,3% -a la província ha baixat un -4,3%-, sobretot entre les dones (1,6%) i menors de 30 anys (11%). La taxa d'atur registrat, encara que continua per sota del conjunt de les comarques barcelonines, se situa al 8,7%, i l'ocupació registrada resident a Osona augmenta un 1,6%. D'altra banda, els llocs de treball s'incrementen a major ritme i el comerç al detall i les indústries alimentàries lideren els augments de llocs de treball. Finalment, el teixit empresarial creix durant el període analitzat en un 0,3%.
[noticia]70182[/noticia]
El Lluçanès, bona part dels indicadors socioeconòmics analitzats l'any 2022 van recuperar també els nivells prepandèmia. La nova comarca és la més petita en termes d'activitat econòmica i ocupació de tota la província de Barcelona, i qualsevol variació té un impacte major. El nombre d'aturats registrats ha caigut un -12,7%, sobretot entre les persones de nacionalitat estrangera (-23,5%) i entre els joves de menys de 30 anys (-20,7%), mentre que la taxa d'atura al Lluçanès és d'un 6,3%. D'altra banda, l'ocupació registrada resident a la comarca augmenta amb menys rapidesa que a la resta de la província (ho fa en un 1,9%). Les indústries de productes alimentaris incrementen la seva activitat al Lluçanès i el teixit empresarial registra un increment del 0,5%.
Osona i el Lluçanès continuen la recuperació econòmica després de la pandèmia
Al conjunt de la província de Barcelona també es consolida la revifada iniciada l'any 2021 tal com indica un informe de la Diputació
ARA A PORTADA
-
Alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen garantir que els exàmens teòrics de conduir es continuïn fent a Vic Irene Giménez Vinyet
-
-
Denuncien un conductor que circulava per la C-17 a Tona amb un gos traient mig cos per la finestra Redacció
-
Protesta d'Osona amb Bici en contra de la prohibició d'anar amb bicicleta en alguns carrers de Vic Redacció
Publicat el
17 d’octubre de 2023 a
les 18:35
Actualitzat el
17 d’octubre de 2023 a les
18:54
Et pot interessar
-
Societat
El Tour de França passarà per Vic el 6 de juliol
-
Societat
Martí Giralt és el nou director general de Girbau
-
Societat
L'Ajuntament de Torelló talla una connexió il·legal d'aigua en un habitatge ocupat del carrer Sant Josep
-
Societat
La CUP proposa al Parlament accions per «revertir» l'estat «deplorable» de l'estació de tren de Manlleu
-
Societat
Investiguen dos robatoris amb intimidació a dues joieries de Vic d'un mateix propietari
-
Societat
CCOO rebutja l'ERO presentat Bekaert Deslee, de Sant Boi de Lluçanès, per acomiadar 43 treballadors
