"La situació de sequera, la poca aigua que baixa al Ges malgrat els 33 litres de pluja caiguts aquest dilluns, no garanteix el cabal mínim ecològic, ens obliga a prendre les primeres mesures per evitar majors restriccions". Amb aquestes paraules, l'alcalde de Sant Pere de Torelló, Jordi Fàbrega, explicava a Osona.com el ban d'alcaldia que restringeix algun ús de l'aigua aprovat fa una setmana i que ja ha entrat en funcionament.
D'aquesta manera l'Ajuntament ha restringit el rec de jardins així com dels horts pregant que es faci amb cura i pel mínim manteniment, omplir piscines o la neteja de granges. A més, l'Ajuntament ha tancat el subministrament a totes les fonts del poble. Per altra banda, els ramaders que treballen amb ramaderia extensiva se'ls hi subministra aigua en cubes omplertes amb la xarxa general. Així mateix, el consistori ha enviat una carta als veïns on s'hi expliquen recomanacions per l'estalvi d'aigua. "Esperem que aquestes només siguin les primeres mesures perquè si la situació continua ja haurem de començar a fer restriccions en el servei", avisa Fàbrega.
Pla de xoc contra la sequera a Sant Pere de Torelló
L'Ajuntament enceta un pla de restriccions per la pèrdua de cabal del Ges i avisa que si la situació no varia s'hauran de posar en marxa restriccions d'aigua
Ara a portada
Publicat el 07 d’agost de 2012 a les 16:46
Et pot interessar
-
Societat Vic ja ha escollit «La paraula del poble»
-
Societat Restablerta la circulació de trens l'R3 després d'una nova incidència
-
Societat Roda de Ter celebra la Fira de la Llavor: «Ens connecta amb els orígens, la terra i la saviesa popular»
-
Societat Sant Jordi a Vic: un centenar de parades ompliran de roses i llibres la ciutat