Plataforma per la Llengua ha criticat que un metge no ha volgut atendre una pacient en català en un CAP de Torelló i ha informat que assessorarà l'afectada. En concret, Sandra Vaqué, veïna de de la població, ha fet arribar a la Plataforma per la Llengua una queixa per "l'agressió lingüística" que va patir aquest dimarts al centre d'atenció primària d'aquesta localitat davant un metge que no va voler atendre en castellà.
La Plataforma per la Llengua s'ha posat immediatament a disposició de la pacient per assessorar-la en la tramitació de la denúncia al CAP, tot atenent a l'obligació que té l'administració i qualsevol treballador que hi està contractat de respectar els drets lingüístics i garantir l'atenció tant en català com en castellà.
La Plataforma per la Llengua considera "intolerable" aquest fet i ha sol·licitat a l'administració que prengui les mesures necessàries perquè s'acompleixi l'article 6 de l'Estatut, pel qual "els poders públics de Catalunya han d'establir les mesures necessàries per a facilitar l'exercici del ciutadà de poder expressar-se tant en català com en castellà, i el compliment del deure per part del ciutadà de conèixer ambdues llengües".
Plataforma per la Llengua assessorarà la mare a la qual un pediatre no va voler atendre en català
L'ens l'ajudarà en la tramitació de la denúncia al CAP i considera "intolerable" el fet
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de juliol de 2015 a les 18:53
Et pot interessar
-
Societat
Finalitzades les reformes de la plaça Catalunya de Sant Julià de Vilatorta
-
Societat
Els Bombers rescaten dos gossos d'una cinglera a Santa Cecília de Voltregà
-
Societat
Una mirada social a la muntanya
-
Societat
S'ajornen les obres de remodelació del Cirvianum de Torelló
-
Societat
L'Ajuntament de Vic ha obert més de 50 expedients per sospita d'infrahabitatge
-
Societat
Tona es prepara per la Festa Major de Sant Andreu amb protagonisme especial de la Fira Joc-Joc
