Adif, l'empresa estatal que gestiona les infraestructures de la Renfe, va anunciar dissabte que el pròxim 23 d'agost quedarà "inoperativa de forma definitiva" la via 4 de l'estació de la Garriga, així com el desmantellament progressiu de tota l'estructura de carrils, travesses, instal·lacions de seguretat i comunicacions i sistemes d'electrificació.
Aquesta actuació s'emmarca en els treballs complementaris per al desenvolupament del projecte de desdoblament del tram Parets del Vallès-La Garriga en la línia d'ample convencional Barcelona-Puigcerdà, i té l'objectiu d'adaptar l'actual infraestructura al futur sistema d'explotació, i es deriva de la necessitat d'alliberar l'espai que ocupa aquesta via actualment, on s'executaran edificis tècnics d'instal·lacions i de gestió del tràfic per al futur desdoblament.
Segons el comunicat d'Adif, el desdoblament del tram Parets-La Garriga, que actualment es troba en fase de licitació, "és una de les actuacions més rellevants incloses al Pla de Rodalies", ja que permetrà potenciar el trajecte de la línia R3, incrementar el servei entre Barcelona i la Garriga, absorbir un nombre més elevat de circulacions i reduir els temps de viatge.
Aquesta operació s'inclou en el projecte constructiu de nous enclavaments electrònics, la renovació dels circuits de via, senyals, accionaments, cables i elements de camp i cabina a les estacions de Parets, Granollers-Centre, les Franqueses i la Garriga, i la inversió serà de 10,2 milions d'euros.
[h3]El col·lectiu Perquè no ens fotin el tren ho rebutja[/h3]
Tan bon punt es va donar a conèixer aquesta operació per part d'Adif - "el grup ha conegut la informació a partir d'una nota de premsa", com denuncien en un comunicat - el col·lectiu Perquè no ens fotin el tren ha carregat contra la decisió per considerar-la "injustificada".
El grup explica que, a més de la baixa definitiva de la via 4 de la Garriga, l'aplicació d'Adif informa que a partir del 30 d'agost, tres dels trens amb sortida l'Hospitalet i destinació la Garriga finalitzaran el seu recorregut a les Franqueses del Vallès, així com tres trens més que tenien origen a la Garriga l'iniciaran des de les Franqueses.
"Des del grup no ens consta que Rodalies, responsable de la informació i atenció als viatgers, hagi fet cap anunci respecte a aquesta retallada del servei", denuncien, i asseguren que "no podem acceptar que una població de més de 16.000 habitants perdi un 10% del seu servei de trens". En els dies laborables, la Garriga té 31 trens per sentit.
Així, tot i que Perquè no ens fotin el tren dona suport al desdoblament del tram Parets - la Garriga, troba "inacceptable" la modificació del servei entre les Franqueses i la Garriga, ja que creu que és "perfectament evitable".
El col·lectiu exigeix al Departament de Polítiques Digitals i Territori que ofereixi "una alternativa fiable i ràpida" per cobrir aquest tram a les hores que s'eliminen els trens, tres per cada sentit, i proposa que s'allargui el recorregut dels serveis de tren fins a Vic, per exemple.
[h3]Nova retallada del servei a la R3 en menys d'un any[/h3]
"De nou, ens trobem davant d'una retallada del servei en la línia R3, que ja té una de les menors freqüències de totes les que conformen Rodalies de Barcelona", lamenten en el comunicat. A més, denuncien que "com ja és habitual, aquesta degradació del servei es fa en període de vacances i sense informar a les persones que utilitzen el tren".
I és que la reducció del servei es produirà quan encara no fa un any que es van eliminar sis trens de la mateixa línia entre l'Hospitalet i Granollers-Canovelles, i poc després de la represa del servei entre Ribes de Freser i la Tor de Querol, un tram que va estar interromput durant 10 mesos i mig.
Polèmica a l'R3 per la reducció de servei entre les Franqueses i la Garriga
Societat
Adif ho ha anunciat amb motiu de les obres del desdoblament de la línia entre Parets i La Garriga, i el col·lectiu Perquè no ens fotin el tren ho considera "perfectament evitable"
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans El Mercat de Música Viva de Vic, on la cultura es dona de la mà amb la reivindicació Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans La 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic omple de ritme i bon ambient la capital d'Osona Oriol Clavera
-
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 18, 19 i 20 de setembre Irene Giménez Vinyet
-
Política El Govern vol potenciar les aules d'acollida intensiva per afavorir la integració de l'alumnat nouvingut ACN
Publicat el
16 d’agost de 2021 a
les 15:55
Actualitzat el
16 d’agost de 2021 a les
15:57
Et pot interessar
-
Societat
El Mercat de Música Viva de Vic reuneix 1.300 professionals acreditats
-
Societat
L'Ajuntament de Roda de Ter reclama «actuacions concretes» per resoldre la problemàtica del trànsit
-
Societat
Troben el cos sense vida d'Andreu Chinchilla, veí de Viladrau molt conegut al poble
-
Societat
El concert inaugural de la 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic reflexiona sobre la música en directe
-
Societat
La iaia Angeleta, ingressada a l'Hospital de Vic: «No tot són flors i violes als 95 anys»
-
Societat
La inscripció «UE Vic» de la graderia de l'estadi Hipòlit Planàs no es restituirà (de moment)
