Adif, l'empresa estatal que gestiona les infraestructures de la Renfe, va anunciar dissabte que el pròxim 23 d'agost quedarà "inoperativa de forma definitiva" la via 4 de l'estació de la Garriga, així com el desmantellament progressiu de tota l'estructura de carrils, travesses, instal·lacions de seguretat i comunicacions i sistemes d'electrificació.
Aquesta actuació s'emmarca en els treballs complementaris per al desenvolupament del projecte de desdoblament del tram Parets del Vallès-La Garriga en la línia d'ample convencional Barcelona-Puigcerdà, i té l'objectiu d'adaptar l'actual infraestructura al futur sistema d'explotació, i es deriva de la necessitat d'alliberar l'espai que ocupa aquesta via actualment, on s'executaran edificis tècnics d'instal·lacions i de gestió del tràfic per al futur desdoblament.
Segons el comunicat d'Adif, el desdoblament del tram Parets-La Garriga, que actualment es troba en fase de licitació, "és una de les actuacions més rellevants incloses al Pla de Rodalies", ja que permetrà potenciar el trajecte de la línia R3, incrementar el servei entre Barcelona i la Garriga, absorbir un nombre més elevat de circulacions i reduir els temps de viatge.
Aquesta operació s'inclou en el projecte constructiu de nous enclavaments electrònics, la renovació dels circuits de via, senyals, accionaments, cables i elements de camp i cabina a les estacions de Parets, Granollers-Centre, les Franqueses i la Garriga, i la inversió serà de 10,2 milions d'euros.
[h3]El col·lectiu Perquè no ens fotin el tren ho rebutja[/h3]
Tan bon punt es va donar a conèixer aquesta operació per part d'Adif - "el grup ha conegut la informació a partir d'una nota de premsa", com denuncien en un comunicat - el col·lectiu Perquè no ens fotin el tren ha carregat contra la decisió per considerar-la "injustificada".
El grup explica que, a més de la baixa definitiva de la via 4 de la Garriga, l'aplicació d'Adif informa que a partir del 30 d'agost, tres dels trens amb sortida l'Hospitalet i destinació la Garriga finalitzaran el seu recorregut a les Franqueses del Vallès, així com tres trens més que tenien origen a la Garriga l'iniciaran des de les Franqueses.
"Des del grup no ens consta que Rodalies, responsable de la informació i atenció als viatgers, hagi fet cap anunci respecte a aquesta retallada del servei", denuncien, i asseguren que "no podem acceptar que una població de més de 16.000 habitants perdi un 10% del seu servei de trens". En els dies laborables, la Garriga té 31 trens per sentit.
Així, tot i que Perquè no ens fotin el tren dona suport al desdoblament del tram Parets - la Garriga, troba "inacceptable" la modificació del servei entre les Franqueses i la Garriga, ja que creu que és "perfectament evitable".
El col·lectiu exigeix al Departament de Polítiques Digitals i Territori que ofereixi "una alternativa fiable i ràpida" per cobrir aquest tram a les hores que s'eliminen els trens, tres per cada sentit, i proposa que s'allargui el recorregut dels serveis de tren fins a Vic, per exemple.
[h3]Nova retallada del servei a la R3 en menys d'un any[/h3]
"De nou, ens trobem davant d'una retallada del servei en la línia R3, que ja té una de les menors freqüències de totes les que conformen Rodalies de Barcelona", lamenten en el comunicat. A més, denuncien que "com ja és habitual, aquesta degradació del servei es fa en període de vacances i sense informar a les persones que utilitzen el tren".
I és que la reducció del servei es produirà quan encara no fa un any que es van eliminar sis trens de la mateixa línia entre l'Hospitalet i Granollers-Canovelles, i poc després de la represa del servei entre Ribes de Freser i la Tor de Querol, un tram que va estar interromput durant 10 mesos i mig.
Polèmica a l'R3 per la reducció de servei entre les Franqueses i la Garriga
Adif ho ha anunciat amb motiu de les obres del desdoblament de la línia entre Parets i La Garriga, i el col·lectiu Perquè no ens fotin el tren ho considera "perfectament evitable"
ARA A PORTADA
-
L'Hospital de Vic inaugura una nova unitat per impulsar els assajos clínics al territori Irene Giménez Vinyet
-
-
Denunciat penalment un conductor a Osona per quadruplicar la taxa d'alcoholèmia i circular a 196 km/h Redacció
-
Osona impulsa una estratègia territorial per transformar el sector agroalimentari Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el
16 d’agost de 2021 a
les 15:55
Actualitzat el
16 d’agost de 2021 a les
15:57
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de juny
-
Societat Bayés Esport s'incorpora al projecte Talent Esportiu d'Osona de la UVic-UCC
-
Societat
El Castell de Rupit guanya un nou accés i un premi estatal d'arquitectura
-
Societat
Còctel d'emocions entre els estudiants osonencs a l'inici de la selectivitat
-
Societat Càritas Diocesana de Vic alerta de l’increment de la pobresa i el risc que passi entre generacions
-
Societat
Dissolen a Gurb un grup criminal que emetia empadronaments fraudulents per facilitar el reagrupament familiar
