Concentració de mig centenar de persones aquest dilluns a la tarda a les portes de l’empresa Sofiplast de Torelló per protestar pel que la plantilla considera “acomiadaments encoberts de 22 treballadors”.
Segons ha explicat el portaveu del comité d’empresa , Miquel Rojas, a Osona.com l’empresa ha venut els seus actius i maquinària a la multinacional francesa Procap. L'operació implica el tancament de la planta de Torelló i el trasllat de la producció de Sofiplast a la fàbrica que Procap té a Llagostera (Gironès), amb el compromís de subrogar en el lloc de treball a 22 treballadors dels 36 que resten a l’empresa de plàstics.
Pel representant sindical, aquest pacte “encobreix acomiadaments, ja que l’empresa es troba a 160 quilòmetres de Torelló, i si no accepten les noves condicions de treball només cobrarien 20 dies per any amb un màxim d’una anualitat”. Unes condicions “inacceptables per treballadors amb més de 30 anys d’antiguitat a l’empresa” , afegeix Rojas.
Segons ha explicat Rojas, les negociacions van començar fa 15 dies, però després d’un primer acord que afectava només a una dotzena de treballadors, la negociació es va trencar.
Ara l’empresa ofereix “o que 22 treballadors marxin a Procap o bé 20 dies per any, llevat els 14 treballadors restants que mantindrien el seu lloc de treball fins al març o abril a tot estirar que enllestirien la poca feina que queda a Sofiplast”, detalla Rojas. El delegat sindical, i afiliat a UGT, ha utilitzat el lema que lluïen els treballadors de “Sofiplast i Procap se’ns estan rifant”, per explicar la postura del conjunt de la plantilla.
Sofiplast ja va patir un ERO aquest any, que va deixar l’empresa de 50 treballadors als 36 actuals.
- Més informació, al diari Expansión.com