Procediment legal complex
El problema legal, en aquesta segona convocatòria, sorgeix de la interpretació que se'n fa de la mateixa. Per Red Eléctrica és una segona convocatòria ja que la primera no es va fer perquè no va comparèixer l'alcalde ni els propietaris. Per tant, com que és la segona convocatòria, si l'alcalde i els propietaris no hi són, es portarà a terme de la mateixa manera.
Els Ajuntaments de Taradell i Seva pensen tot el contrari: no és segona convocatòria perquè no hi va haver la primera, ja que aquesta es va prohibir per acord dels diferents plens municipals. Per tant, no eren d'aplicació els efectes d'una segona convocatòria com a tal.
O sia, en el cas particular de Seva, la primera convocatòria per aixecar les actes prèvies a l'ocupació no es va portar a terme perquè hi havia la prohibició del ple municipal, la qual era ferma perquè havia estat recorreguda per la Delegació del Govern de l'Estat demanant la seva suspensió i el jutge no ho va acceptar. La mateixa Delegació del Govern, argumentant que aquesta acta no s'havia dut a terme per incompareixença de l'alcalde ni cap representant seu, "fet que no és veritat", segons diu el mateix Palmarola, procedeix a fer la segona convocatòria.
L'Ajuntament en ple va acordar la denegació de l'aixecament d'aquestes segones actes i davant la suspensió judicial de l'acord municipal, a requeriment de la Delegació del Govern de l'Estat, l'Ajuntament, com és de llei, va cedir les instal•lacions municipals. Josep Palmarola hi va comparèixer manifestant en les actes la presumpta il•legalitat de l'acte, així com que el projecte incompleix la normativa d'impacte ambiental i l'ordenança municipal de 19.06.2003 que obliga al soterrament de les noves línies elèctriques d'alta tensió.