Rodalies de Catalunya millora la funcionalitat i ús del seu web

Es redissenya l’espai Estat del servei per facilitar la informació als clients. Aviat es podrà consultar per mòbil.

Publicat el 30 de juny de 2010 a les 16:21
Des d’avui, els clients de Rodalies de Catalunya disposen de noves eines al web rodalies.gencat.cat. La nova visualització de la pàgina web permet millorar la consulta de la secció Estat del servei de forma àgil, ràpida i eficient. A més, el viatger podrà trobar informació específica i detallada de la possible incidència en la que pugui restar interessat.

Amb el nou disseny el viatger visualitza les línies de Rodalies de Catalunya en diferents pestanyes de forma individualitzada i amb el color personalitzat de cada una d’elles. D’aquesta manera, el viatger pot realitzar una consulta sobre l’estat d’una sola línia amb una informació més àmplia sobre el servei. A més, el client pot informar-se sobre l’estat general del servei de Rodalies de Catalunya com fins ara.

Cal destacar que amb aquestes millores el viatger que vulgui informació més específica sobre una possible incidència la trobarà clickant sobre el símbol més (+) que apareix al costat d’aquesta.

Servei de subscripció RSS


D’altra banda,  s’incorpora el servei de subscripció RSS, en el que els clients poden rebre al seu navegador la informació actualitzada sobre l’evolució de l’Estat del Servei de Rodalies de Catalunya.

Aquesta eina s’afegeix al sistema d’informació d’alerta SMS que amb les modalitats “consultes puntuals” o “subscripcions” permet al viatger estar informat sobre l’estat de la seva línia.

Finalment, s’estan desenvolupant les eines i aplicacions per permetre consultar el web rodalies.gencat.cat a través del telèfon mòbil. Aquesta millora d’informació s’aplicarà en els propers mesos.

Amb les millores que s’han desenvolupat i les tasques que s’estan duent a terme per aplicar la consulta a través del mòbil o xarxes socials com Twitter, Rodalies de Catalunya referma el seu compromís en oferir la informació més complerta, detallada i actualitzada als seus clients.

En aquest marc, es va posar en servei el passat més de març el Centre de Gestió de Rodalies, així com el telèfon específic per a Rodalies, 902 41 00 41 que ja ha rebut 16.800 trucades i el web rodalies.gencat.cat que ha estat consultat per 180.000 persones amb 620.000 visualitzacions de pàgines.