L'Agència de Salut Pública de Catalunya ha detectat un brot de parotiditis (galteres) a Osona, des de principis d'aquest mes d'agost. És una malaltia que es caracteritza per l'aparició de forma brusca d'inflamació d'una o més glàndules salivals.
Normalment la malaltia és benigna, però pot causar algunes complicacions. Es pot transmetre, fàcilment, per contacte directe amb les gotetes de la respiració (per exemple quan s'esternuda) o per contacte directe amb objectes contaminats amb saliva infectada.
Per això, l'Agència de Salut Pública de Catalunya recomana evitar compartir vasos i ampolles de beguda i que s'utilitzin vasos d'ús individual. Si no és possible, assegurar que els vasos es poden rentar bé. Es pot contagiar des de set dies abans de la inflamació i fins a cinc dies després. Des que una persona se n'ha infectat fins que apareixen els primers símptomes poden passar entre 14 i 25 dies. L'any passat ja hi va haver un brot a finals d'agost, que es va allargar vuit mesos.
Cal destacar, que a principis del mes de maig, es va anunciar que alguns joves haurien de tornar-se a vacunar per prevenir-ho, ja que les vacunes entre els anys 1994 i 1996, no van ser prou efectives. Per això, en cas que n'agafessin ara, necessitarien un recordatori.
Salut avisa d'un brot de galteres a Osona
Es recomana evitar compartir vasos i ampolles de beguda perquè es pot transmetre fàcilment
ARA A PORTADA
Publicat el
22 d’agost de 2016 a
les 17:39
Actualitzat el
22 d’agost de 2016 a les
18:06
Et pot interessar
-
Societat
Vic impulsa una campanya per garantir la presència del català al parc d'atraccions del Mercat del Ram
-
Societat
A presó per estafar a un home en la compra d'un cotxe a Osona
-
Societat
Vic incorpora dos habitatges de protecció oficial
-
Societat
Joves d'instituts d'Osona reflexionen a les aules sobre el dret a migrar i les dificultats que comporta
-
Societat
Unió de Pagesos es mobilitza a Gurb contra la baixada del preu de la llet
-
Societat
L'Hospital de Vic incorpora la cirurgia robòtica d'alta precisió
