El conseller d'Interior, Miquel Sàmper, ha participat aquest dijous al matí a la Junta Local de Seguretat de Vic, presidida per l'alcaldessa Anna Erra. Tal com explica l'Ajuntament en una nota, Sàmper ha destacat que la trobada no és ordinària, ja que "és un moment complicat", després dels aldarulls a la comissaria dels Mossos d'Esquadra del passat 16 de febrer. "Fem aquesta reunió amb la voluntat de trobar una fórmula o crear una comissió de treball per millorar la seguretat", ha manifestat.
En aquest sentit, el conseller ha posat en valor "la importància del treball conjunt de Mossos d'Esquadra, Guàrdia Urbana, Fiscalia i Jutjats, perquè permet una retroalimentació de la informació per prevenir situacions violentes".
"Un atac de la magnitud com el que va patir la comissaria no s'havia produït mai en la història de la democràcia", ha dit per altra banda. Per això ha destacat que "ens trobem amb episodis de violència heterogènia amb convocatòries de diferents col·lectius, a la qual s'hi han afegit delinqüents comuns".
[noticia]65400[/noticia]
De fet, tant l'alcaldessa com el conseller ja van visitar la comissaria hores després de les destrosses, i aquest dimarts van tornar-hi. Es van reunir amb els agents i comandaments que en formen part.
En el marc de la junta Local, el conseller d'Interior també ha recordat que "situacions com les que estem vivint amb la pandèmia, la crisi econòmica i el cansament per les restriccions del confinament no ajuden" a atenuar la crispació.
A la reunió, també hi han assistit el director general de la Policia, Pere Ferrer, l'inspector en cap de la Guàrdia Urbana de Vic, Antoni Jurjo; la regidora de Convivència i Seguretat, Elisabet Franquesa; la cap de la Regió Policial Central, comissària Cristina Manresa; i el fiscal cap de la Fiscalia de l'Àrea de Manresa-Igualada-Vic, Francisco José Córcoles, entre altres autoritats.
[noticia]65406[/noticia]
Sàmper es reuneix amb els cossos policials de Vic per millorar la seguretat
El conseller posa en valor la importància del treball conjunt de Mossos d'Esquadra, la Guàrdia Urbana, Fiscalia i Jutjats per prevenir situacions violentes
ARA A PORTADA
-
Maria Balasch no serà la candidata d'ERC Vic a les eleccions municipals del 2027: «Faig un pas al costat» Irene Giménez Vinyet
-
-
Mapa | On és més barata la benzina a Catalunya? Consulta els preus de totes les estacions Roger Tugas Vilardell
-
-
Detenen un home per sis robatoris amb força en domicilis de Vic i busquen a dues persones més Redacció
Publicat el
25 de febrer de 2021 a
les 17:25
Et pot interessar
-
Societat
Músiques d'autor i un model cultural alternatiu, l'aposta del festival EnCanta de Roda de Ter
-
Societat
El Festival de Música Religiosa de Vic programa sis concerts a diferents espais patrimonials de la ciutat
-
Societat
Els mestres tallen la C-25 i la C-17 a Gurb
-
Societat
En marxa el procés participatiu sobre el futur de la mobilitat a Roda de Ter
-
Societat
Sortides Naturalistes a Osona i el Lluçanès 2026: 15 activitats per descobrir la fauna i la flora
-
Societat
100 edicions del Concurs de Colles Sardanistes de Vic
