El secretari d’Habitatge i Millora Urbana del Departament de Territori i Sostenibilitat, Carles Sala, ha presentat aquest dilluns, 30 de setembre, una campanya conjunta de dinamització dels locals buits dels nuclis antics de municipis que formen part de la Xarxa de Barris amb Projectes, dins el Pla de barris que impulsa la Generalitat de Catalunya. Sant Pere de Torelló és un dels municipis que en forma part.
Han estat presents a l’acte de presentació els representants municipals de les localitats on es durà a terme la campanya, que són les següents, a part de Sant Pere de Torelló: Barcelona, Castelldefels, el Pont de Suert, l’Arboç, la Bisbal d’Empordà, les Borges Blanques, la Pobla de Segur, Olot, Solsona, Tortosa i Ulldecona.
L’any 2007 es va crear la Xarxa de Barris amb Projectes per impulsar l’intercanvi d’experiències entre els ajuntaments que desenvolupessin un pla de barris. L’any 2009, es va posar en marxa la subxarxa de nuclis antics que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat per tractar-se d’una prioritat compartida per tots aquests municipis amb l’objectiu de recuperar la centralitat comercial dels nuclis antics perquè tornin a ser el seu referent social.
‘Aixequem les persianes’
Al 2012 bona part d’aquests ajuntaments van tenir la necessitat de dinamitzar també els locals buits dels nuclis antics i dels barris. És per això que aquests 12 municipis, liderats per la Bisbal d’Empordà, Olot i Tortosa, han decidit iniciar unes jornades de portes obertes durant les quals es podran visitar els locals buits que estan situats en punts estratègics de la ciutat i que poden ser una oportunitat atractiva per a emprenedors que vulguin instaurar-hi els seus negocis. L’acció que emprendran els ajuntaments sota el lema “Aixequem les persianes”, consisteix en obrir les portes de tots els locals buits adherits a la campanya el dissabte 5 d’octubre. En alguns casos es faran actuacions complementàries que inclouen rutes culturals, exposicions d’art i artesania, degustacions de vins, olis, formatges, etc.
El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat aporta el suport necessari per unificar la imatge de la campanya i fer-ne la difusió. La campanya també compta amb el suport de diverses associacions de comerciants i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya del Departament d’Empresa i Ocupació.
Sant Pere de Torelló «aixeca les persianes» dels seus locals buits
Nova campanya de dinamització comercial, conjuntament amb d’altres 11 municipis
ARA A PORTADA
-
El GDT reivindica la crisi de la pesta porcina com «una oportunitat» per «transformar el model» Irene Giménez Vinyet
-
El Govern avala l'ERTO que afecta 450 treballadors del Grup Jorge a Osona pel brot de pesta porcina Redacció
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 30 de setembre de 2013 a les 17:07
Et pot interessar
-
Societat
Vic celebra el Nadal amb un centenar de propostes repartides per tots els barris de la ciutat
-
Societat
Maria Nicolau posa en el punt de mira el menjar de l'Hospital de Vic: «Em va impactar»
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de desembre
-
Societat
Osona abordarà la problemàtica del sensellarisme de forma coordinada
-
Societat
Detinguts a Gurb després de ser enxampats amb una moto robada al maleter
-
Societat
Osona i el Lluçanès es bolquen amb «La Marató» 2025: totes les activitats
