La Fira de Sant Sebastià arriba aquest cap de setmana a Sant Pere de Torelló, una celebració tradicional que combina mostres del llegat rural del territori, la festivitat dels Tres Tombs o propostes gastronòmiques.
El pavelló municipal –durant el dissabte 27 de gener a la tarda- i el centre històric de la població –el diumenge 28 de gener durant el matí- seran l'escenari, al llarg dels dos dies, d'un mercat pagès amb parades d'eines, maquinària de jardineria, d'aprofitament de l'energia solar i la demostració d'oficis artesans, així com de la festa dels Tres Tombs i la benedicció d'animals o passejades amb ponis, entre altres activitats.
Pel que fa a la gastronomia, al llarg de la tarda i el vespre del dissabte, s'habilitarà un espai de food trucks, mentre que el diumenge al matí tindrà lloc la festa de la sopa torrada recordant els ranxos que per aquestes dates se celebren arreu de Catalunya. A més, a la plaça del municipi es vendran productes agroalimentaris de la Vall del Ges.
La Fira de Sant Sebastià de Sant Pere de Torelló proposa una programació farcida d'activitats entre les quals no faltaran mostres de cultura popular com, per exemple, cercaviles de gegants i grallers. Més detalls en aquest enllaç.
Sant Pere de Torelló celebra la Fira de Sant Sebastià
La popular celebració ofereix propostes vinculades al llegat rural, cultural i gastronòmic del territori
ARA A PORTADA
-
Vic celebra el Nadal amb un centenar de propostes repartides per tots els barris de la ciutat Irene Giménez Vinyet
-
El Govern avala l'ERTO que afecta 450 treballadors del Grup Jorge pel brot de pesta porcina Redacció
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
Publicat el 26 de gener de 2024 a les 17:18
Et pot interessar
-
Societat
Maria Nicolau posa en el punt de mira el menjar de l'Hospital de Vic: «Em va impactar»
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de desembre
-
Societat
Osona abordarà la problemàtica del sensellarisme de forma coordinada
-
Societat
Detinguts a Gurb després de ser enxampats amb una moto robada al maleter
-
Societat
Osona i el Lluçanès es bolquen amb «La Marató» 2025: totes les activitats
-
Societat
Espinelves es converteix en l'epicentre dels mercats de Nadal amb la Fira de l'Avet
