El Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP) de Sant Tomàs Tris Tras ha impulsat una campanya per conscienciar a les famílies de l'impacte negatiu de l'ús de pantalles en infants, a més d'oferir recursos de divulgació als centres educatius i professionals mèdics.
Amb aquesta iniciativa es volen promoure hàbits i conductes saludables, oferint mesures i eines a les famílies per a relacionar-se amb la tecnologia de manera positiva i responsable. "Si evitem l'ús de pantalles els primers anys de vida, estem fomentant un desenvolupament saludable dels nostres infants" remarca la psicòloga del Tris Tras i responsable del projecte Anna Salvans.
[noticia]70782[/noticia]
En els darrers anys s'han aconseguit evidències que relacionen l'ús abusiu de les pantalles amb problemes en el neurodesenvolupament. Segons un estudi fet entre el 2019 i el 2023 amb la participació de cinc CDIAP de Catalunya –entre ells el Tris Tras- el 90% dels nens i nenes d'entre 16 i 48 mesos d'edat participants en l'observació miraven la televisió, mentre que només un 2,6% no tenia cap contacte amb les pantalles.
A partir d'aquestes dades es va contar que els infants que més hores passaven davant les pantalles presentaven un major retard en el desenvolupament de les habilitats socials, la motricitat, el llenguatge expressiu i l'àrea cognitiva, a més d'ansietat i conductes desafiants.
En la mateixa línia, estudis fets entre el 2019 i el 2022 al Canadà demostren que la pandèmia de la Covid-19 ha disparat les hores de consum de pantalles dels infants: si el 2019 un infant d'entre 1 i 3 anys passava unes 2,5 hores de mitjana davant les pantalles, el 2022 n'eren 4,1 hores.
La nova campanya del CDIAP de Sant Tomàs té per objectiu iniciar accions preventives per conscienciar a les famílies "sobre les conseqüències que pot generar la sobreexposició en aquestes primeres edats", explica la psicòloga del Tris Tras i responsable del projecte Anna Salvans.
Una de les primeres actuacions ha estat l'elaboració de material informatiu que estarà a disposició dels professionals de pediatria i educadors de les escoles bressos perquè arribi al major nombre de famílies possible. A través de xerrades, els professionals del Tris Tras informen dels perills de permetre als infants passar massa hores davant les pantalles.
Les principals recomanacions són evitar l'exposició a aquestes als infants de 0 a 3 anys, potenciar la interacció i el contacte social directe, el joc lliure i tranquil per facilitar el desenvolupament psicomotor, emocional i conductual de l'infant o evitar donar pantalles com a recurs tranquil·litzador.
Sant Tomàs impulsa una campanya per conscienciar de l'impacte de l'ús de pantalles en infants
Societat
La iniciativa promou els hàbits i conductes saludables, oferint mesures i eines a les famílies per a relacionar-se amb la tecnologia de manera positiva i responsable
ARA A PORTADA
-
-
-
Cultura i Mitjans Més d'un centenar d'activitats portaran la disbauxa a la Festa Major de Vic Irene Giménez Vinyet
-
Societat El CAP de Torelló incorpora un equip multidisciplinari per atendre pacients complexos al domicili Redacció
-
Societat Crida al civisme a Sant Julià després de diversos desperfectes a l'espai públic la nit de Sant Joan Redacció
Publicat el
12 de febrer de 2024 a
les 16:15
Et pot interessar
-
Societat
Arrenca la Festa Major Jove de Vic
-
Societat
Festa Major de Vic 2026: programa d'actes i activitats
-
Societat
Quin temps farà dissabte per la Crida de la Festa Major de Vic 2026?
-
Societat Els Bombers van atendre 24 avisos a Osona i el Lluçanès durant la revetlla de Sant Joan
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 26, 27 i 28 de juny
-
Societat
En marxa les obres per construir el segon tram de la variant de Sant Miquel de Balenyà
