El col·legi d'El Roser de Sant Julià de Vilatorta abaixarà la persiana a finals d'aquest curs. Aquest dimarts a la tarda, el patronat de la Fundació Puig i Cunyer, presidit per la família Bofill, ho ha comunicat a les famílies i treballadors del centre educatiu. En el text, al qual ha tingut accés Osona.com, s'hi esgrimeix que "s'han explorat totes les sortides", però les "circumstàncies econòmiques" agreujades per la pandèmia han obligat a prendre aquesta decisió. En els darrers anys, també hi havia hagut una davallada d'alumnes.
[noticia]67748[/noticia]
"Malgrat els esforços que hi hem esmerçat i la il·lusió i voluntarisme del patronat, la direcció i el professorat, hem d'assumir el fet que no podrem obrir el col·legi el proper curs", diu la carta.
En el comunicat, el patronat també exposa que ha conversat amb els serveis territorials d'Educació de la Catalunya Central per la preinscripció dels seus fills a altres centres, que comença d'aquí a pocs dies. "Tots els alumnes empadronats a Sant Julià de Vilatorta d'educació infantil i primària tindran plaça al centre públic [escola Bellpuig] i tots els alumnes d'ESO a l'Institut de Calldetenes", apunten.
Les famílies han estat sorpreses aquesta tarda amb la notícia. De fet, aquest dissabte mateix, l'AFA havia organitzat una jornada de portes obertes. Poc s'esperaven aquesta tarda quan sortien de l'escola que rebrien aquesta notícia.
Al centre, amb 125 anys d'història, s'hi pot cursar des d'educació infantil, educació primària i secundària, fins a 4t d'ESO. Va ser una obra benèfica de Josep Puig i Cunyer i durant un bon temps va ser un col·legi d'orfes. Més endavant va convertir-se en el col·legi El Roser, on fins fa poc també hi havia infants internats. A causa de la pandèmia, es va suprimir aquest servei que també havia anat a la baixa.
Tanca el col·legi d'El Roser de Sant Julià de Vilatorta
El patronat esgrimeix raons econòmiques pel tancament que ha agafat per sorpresa a les famílies
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de març de 2022 a
les 21:05
Actualitzat el
12 de març de 2022 a les
16:06
Et pot interessar
-
Societat
Sentir-se com a casa a Hospital de la Santa Creu de Vic
-
Societat
Tona presenta el projecte de renaturalització del pati de l'Escola de l'Era de Dalt
-
Societat
Bon Preu busca talent a Osona i farà entrevistes de feina a Vic
-
Societat
Oques Grasses, La Gossa Sorda i Joan Dausà encapçalen el cartell del Cabró Rock de Vic més multitudinari
-
Societat
Condemnen a un any de presó un carter de Vic per llençar propaganda electoral de JxCat al contenidor
-
Societat
Els Pressupostos participatius de Torelló recullen més de 50 propostes
