La nit del dissabte al diumenge, del 30 al 31 d'octubre, es farà el canvi d'hora per adaptar-se a l'horari d'hivern. A les tres de la matinada seran les dues, de manera que la darrera nit del mes tindrà una hora més. El nou horari es mantindrà fins al mes de març.
El canvi d'hora afecta algunes persones, sobretot infants i persones grans, en dessincronitzar els seus horaris de son. Pot causar-los somnolència i cansament, però al cap d'uns dies el cos es regula.
Aquest canvi es fa per complir una directiva de la Unió Europea que busca l'estalvi d'energia, aprofitant les hores de sol. Els europeus van votar majoritàriament en contra de mantenir el canvi d'hora en una enquesta no vinculant, en la qual el 64% van demanar mantenir l'horari d'estiu de forma permanent.
El Parlament Europeu té pendent prendre una decisió que permeti a cada país triar el fus horari que pot tenir. A Espanya el Consell Assessor per a la Reforma Horària va defensar que s’ha de mantenir tot l'any l'horari d'hivern per ajustar les activitats de la gent a les hores de sol.
[plantillavirals]
							
																					
														
								Tot sobre el canvi d'hora: quan el farem? Dormirem més?
Els rellotges s'endarreriran el diumenge 31 d'octubre
ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’octubre de 2021 a les 15:55
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												Torelló instal·la radars mòbils per regular la velocitat dels vehicles i millorar la seguretat viària Societat
												Torelló instal·la radars mòbils per regular la velocitat dels vehicles i millorar la seguretat viària
- 
												 Societat
												Alpens, Centelles i Santa Eulàlia de Riuprimer, premiats per la seva posta per la transició energètica Societat
												Alpens, Centelles i Santa Eulàlia de Riuprimer, premiats per la seva posta per la transició energètica
- 
												 Societat
												Llum verda a la modificació de les ordenances fiscals de Roda de Ter pel 2026 Societat
												Llum verda a la modificació de les ordenances fiscals de Roda de Ter pel 2026
- 
												 Societat
												El ple de Torelló condemna la «instrumentalització» de la problemàtica en seguretat per part d'alguns partits Societat
												El ple de Torelló condemna la «instrumentalització» de la problemàtica en seguretat per part d'alguns partits
- 
												 Societat
												La UVic-UCC i el Consorci Hospitalari posen en marxa una clínica odontològica oberta al públic Societat
												La UVic-UCC i el Consorci Hospitalari posen en marxa una clínica odontològica oberta al públic
- 
												 Societat
												Acció del Gremi de la Pagesia Catalana a Vic per denunciar la «mala gestió» de la crisi de la dermatosi nodular Societat
												Acció del Gremi de la Pagesia Catalana a Vic per denunciar la «mala gestió» de la crisi de la dermatosi nodular

 
															 
															 
															 
															 
															