Dimarts a les tres de la tarda s'ha activat, en fase d'alerta, el Pla de protecció civil de Catalunya (PROCICAT) per l’onada de calor que afectarà el Principat des del dimecres 1 fins al divendres 3 de juliol. L'activació arriba després de l'avís del Servei Meteorològic de Catalunya de risc en nivell 2. També el Departament de Salut ha activat la fase 2 d'alerta del Pla d’actuació per prevenir els efectes de calor sobre la salut (POCS).
L'avís del SMC indica que a Osona és “probable” que al llarg de tres dies se superi la temperatura màxima superior al percentil 97 de les màximes diàries del període d'estiu. Això vol dir que, podria passar, que durant els propers tres dies fes més calor que en el 98% dels dies d'estiu. La màxima prevista pels propers dies a Vic és de 36ºC tot i que es podria veure mitigada per la repetició de les tempestes vespertines.
Alerta de Salut
L'activació per part de Salut de la segona fase del POCS comporta la posada en marxa de plans d'actuació específics a cada centre sanitari, centres d'internament i residències geriàtriques per fer front als efectes de l'onada de calor. A més, els serveis socials treballaran per identificar els col·lectius més fràgils, com la gent gran, els indigents i certs malalts.
El POCS també preveu redistribuir els pacients més fràgils a àrees climatitzades i reforçar les accions planificades en l'àmbit de l'atenció primària de salut, tant domiciliària com ambulatòria, per a les persones més vulnerables.
El Departament entén que les persones més vulnerables són aquelles persones grans amb discapacitats físiques o psíquiques, que viuen soles i sense ningú que les cuidi, i que presenten algun antecedent de risc, com malalties cròniques o la pobresa.
ARA A PORTADA
-
Vic inicia el procés per declarar els gegants i els caps de llúpia com a bé cultural d'interès local Irene Giménez Vinyet
-
-
Salut reforça l'atenció ambulatòria a Osona amb el nou hospital de dia del Consorci Hospitalari de Vic Redacció
-
Advocats d'Osona interposa una denúncia per la infiltració de mossos a les assemblees de docents Redacció
-
Publicat el
30 de juny de 2009 a
les 20:47
Et pot interessar
-
Societat
Osona celebra el Dia Internacionals dels Museus 2026
-
Societat
Un projecte per reduir les emissions de CO2 a Osona, finalista dels premis europeus a l'Energia Sostenible 2026
-
Societat
Vaga d'educació: els docents d'Osona tallen la C-17 a Malla
-
Societat Detenen dos joves per quatre robatoris amb violència a Vic
-
Societat
La dona més gran de Catalunya revela el seu pla preferit: «Fer una cerveseta i fumar-nos unes cigarretes»
-
Societat Els treballadors Pascual a Gurb faran vaga l'11 de maig i exigeixen obrir un procés de negociació
