Segons Tresserra, el fet que en un futur els usos industrial i residencial quedin tots “barrejats” augmentarà la situació de “desgavell” urbanístic de la zona. Aquest model d'ordenació urbanística no es pot “admetre més”, segons aquest membre del col•lectiu veïnal que assegura que actualment Gurb està creixent a base d'”espatllar territori”. Els veïns denuncien la poca transparència de l'Ajuntament en tot el procés de creixement urbanístic del poble.
Aquesta ampliació del polígon La Ronda és l'últim que “esperaven”, diuen aquests veïns afectats. Els residents en aquestes zones diuen que el desenvolupament d'aquests tres vials s'han fet per interessos d''uns quants que “sempre son els mateixos".
Tresserra admet que el fet que aquestes zones residencials s'hagin desenvolupat en els darrers anys ha fet que encara no hi hagi hagut un procés natural de creació d'una associació de veïns. Quan es reben informacions com la construcció d'aquests tres vials “de seguida” es mobilitzen, assegura Tresserra.
El projecte preveu desenvolupar en aquesta zona una àrea amb naus destinades a l’ús comercial. El projecte es desenvoluparà en terrenys fins ara agrícoles situats entre la C-17 i la carretera de Sant Bartomeu, al lateral de l'Eix Transversal. Aquesta zona, de 300.000 metres quadrats es va qualificar com a comercial l'any 2002 quan es van aprovar les normes subsidiàries. La planificació preveu que hi hagi comerços que no són considerats de primera necessitat, com alimentació o confecció. Una empresa de motor ha començat les obres de construcció de les seves naus.