Un cop acabada la fase d’implantació, les 31 empreses adherides es podran afegir al total de 113 empreses distingides de la comarca. D’aquestes 113 empreses, 73 pertanyen a Vic, 24 a les Portes del Montseny i 16 a la Vall de Sau Collsacabra.
Les empreses de Vic adherides al projecte són: els restaurants Denominació d’Origen, Nabiu i Rebost del Canonge; els establiments Muntanya de Llibres, Viatges Alemany, Joiera Albert Puig i el Bruni; i quatre membres de l’Associació d’Informadors.
En el cas de la Vall de Sau Collsacabra les empreses adherides són les següents: els restaurant Faves Comptades, Fussimanya i Puilagulla, el forn de pa Era Nova, la casa de colònies Santa Maria del Roure, els apartaments Els Cingles, l’hotel La Devesa, l’empresa d’activitats Sotacingles i la casa rural Can Vilar.
Pel que les empreses adherides de les Portes del Montseny són: Mas Positius, hotel Montanyà, restaurant Montanyà, Consorci de Turisme Portes del Montseny i els establiments Electrónica Bruguera, floristería l’Estrada, Angelina, Tir amb Arc Vall-llovera, Imma Sala Sabateria, Rosa Moda i Viatges Toca el 2.
Programa SICTED
El SICTED té com a principal objectiu impulsar la qualitat en les destinacions turístiques. Al final del procés caldrà que aquestes empreses acreditin l’assoliment i el compliment d’una sèrie de requisits contemplats en una guia anomenada Manual de Bones Pràctiques. Si és així, rebran el distintiu que certificarà el seu establiment com a destinació turística de qualitat.
L’any 2006 la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç de la mateixa ciutat van arribar a un acord per implantar el SICTED a la província de Barcelona. En el cas de Vic, l’Institut Municipal de Promoció i Economia (ImpeVic) de l’Ajuntament de Vic –a través del departament de Turisme- és l’ens gestor i també l’enllaç entre els promotors del SICTED i els diferents subsectors als quals s’adreça (per subsectors s’entenen tots els professionals del sector turístic, com poden ser bars i restaurants, allotjaments, comerços, agències de viatges, museus, empreses d’oci, oficines de turisme, guies, taxis, entre altres).
Aquest projecte està promogut per la Secretaria General de Turisme del Ministeri de Indústria, Turisme i Comerç i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies.