
Unes dues-centes persones han gaudit aquest dijous, 19 de setembre, de la inauguració de la Ruta de la Torneria, a Sant Pere de Torelló, que s'ha fet a partir de les 7 de la tarda. Els comerciants s'han sumat a la festa hi han ofert petits tastets gastronòmics als visitants. L'acte marca l'inici dels actes de la festa major , que s'allargarà fins al proper dimarts, 24 de setembre.
La Ruta de la Torneria és un projecte iniciat ara fa gairebé dos anys. Amb la instal·lació de l’escultura d’El Torner, es va plantejar la possibilitat de fer una ruta turística a l’aire lliure on els visitants, a banda de recórrer el municipi i descobrir el món de la torneria, una de les principals activitats econòmiques del municipi durant molts anys, descobrissin també els diferents edificis i espais d’interès del poble de Sant Pere de Torelló. Amb la instal·lació esglaonada de noves escultures, vinculades amb el món de la torneria i d’altres oficis d’especial importància al municipi (esqueller, ferrer...), es va anar engendrant un “museu a l’aire lliure” que ha acabat essent la Ruta de la Torneria.
El projecte es va presentar a la Diputació de Barcelona a través de les línies de subvenció d’àmbit turístic que cada any surten a exposició. Des del primer moment, la Diputació es va interessar pel projecte ja que, a banda de la promoció cultural, històrica i patrimonial, es promociona també tot un altre àmbit molt important del poble de Sant Pere com és l’entorn natural.

La Ruta de la Torneria té també el seu espai a Internet, en un web creat per a l’ocasió (encara no està enllestit definitivament). El projecte, però, preveu acabar-lo ben aviat i incorporar en un futur no massa llunyà audioguies que facilitin a tothom qui faci la ruta el contingut informatiu de cada una de les escultures, edificis, i màquines que la conformen.