Una colla d’ocellaires d’Osona ha inventat el Disclop, un sistema de caça d’ocells que permet fer ús del sistema de xarxa a través d'un comandament a distància.
La pràctica de la caça d'ocells ha generat diferents controvèrsies, l'última de les quals la decisió -al final suavitzada, almenys provisionalment- de prohibir fer-ho amb vesc. Davant d'això, i que cada vegada més s'està estenent la caça en xarxa, aquesta colla d’ocellarires han creat un sistema còmode, segur i eficient, ja que permet la caça des de 100 metres de distància, amb la qual cosa la presa no s'adona de la presència humana.
El vídeo de Youtube, del qual se n'han fet versions en català i castellà, presenta el sistema. Els seus promotors, entre ells Josep Maria Corominas, de Sant Pere de Torelló, i Joan Serra, de Santa Eugènia de Berga, ja n'han iniciat els tràmits legals per patentar el Disclop.
ARA A PORTADA
-
-
Catalunya es vesteix de gala per Sant Jordi amb centenars de parades de llibres i roses Gerard Mira | Neus Climent | Marc Orts i Cussó
-
Les recomanacions literàries (en clau local) de les llibreries de Vic per aquest Sant Jordi Irene Giménez Vinyet
-
-
Marina Quintana serà la candidata d'Aliança Catalana a Roda de Ter a les eleccions municipals del 2027 Redacció
Publicat el
16 de juny de 2009 a
les 13:54
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 24, 25 i 26 d'abril
-
Societat
Pilarín Bayés celebra el seu aniversari amb un gran 85 de xocolata: «M’agradaria viure una mica més»
-
Societat
L'alcalde de Vic, sobre la regularització extraordinària d'immigrants: «Els ajuntaments ens hem espavilat sols»
-
Societat
El vas funerari del segle XVIII localitzat a l'església dels Dolors de Vic conté les restes de 33 persones
-
Societat
Alumnes de les escoles de Centelles fan una cadena humana per traslladar llibres a la nova biblioteca
-
Societat
Prop de 2.500 alumnes de 21 centres educatius han participat en el projecte Art i Escola de l'ACVIC
