Una colla d’ocellaires d’Osona ha inventat el Disclop, un sistema de caça d’ocells que permet fer ús del sistema de xarxa a través d'un comandament a distància.
La pràctica de la caça d'ocells ha generat diferents controvèrsies, l'última de les quals la decisió -al final suavitzada, almenys provisionalment- de prohibir fer-ho amb vesc. Davant d'això, i que cada vegada més s'està estenent la caça en xarxa, aquesta colla d’ocellarires han creat un sistema còmode, segur i eficient, ja que permet la caça des de 100 metres de distància, amb la qual cosa la presa no s'adona de la presència humana.
El vídeo de Youtube, del qual se n'han fet versions en català i castellà, presenta el sistema. Els seus promotors, entre ells Josep Maria Corominas, de Sant Pere de Torelló, i Joan Serra, de Santa Eugènia de Berga, ja n'han iniciat els tràmits legals per patentar el Disclop.
ARA A PORTADA
-
Vic inicia el procés per declarar els gegants i els caps de llúpia com a bé cultural d'interès local Irene Giménez Vinyet
-
-
Salut reforça l'atenció ambulatòria a Osona amb el nou hospital de dia del Consorci Hospitalari de Vic Redacció
-
Advocats d'Osona interposa una denúncia per la infiltració de mossos a les assemblees de docents Redacció
-
Publicat el
16 de juny de 2009 a
les 13:54
Et pot interessar
-
Societat
Osona celebra el Dia Internacionals dels Museus 2026
-
Societat
Un projecte per reduir les emissions de CO2 a Osona, finalista dels premis europeus a l'Energia Sostenible 2026
-
Societat
Vaga d'educació: els docents d'Osona tallen la C-17 a Malla
-
Societat Detenen dos joves per quatre robatoris amb violència a Vic
-
Societat
La dona més gran de Catalunya revela el seu pla preferit: «Fer una cerveseta i fumar-nos unes cigarretes»
-
Societat Els treballadors Pascual a Gurb faran vaga l'11 de maig i exigeixen obrir un procés de negociació
