Un grup de veïns de Seva i Sant Miquel de Balenyà han iniciat una recollida de signatures per tal d’evitar que el Bisbat els canviï el rector del poble, un capellà rwandès. El relleu d’en Valens, que així es diu el sacerdot, està previst per a l’1 de setembre, quan anirà a Sant Pere de Torelló, a substituir Josep Sala, que marxa cap a Camprodon. A Seva i Sant Miquel de Balenyà hi arribarà l’actual rector de la Garriga, que també és d’origen africà.
En Valens és una persona molt propera als veïns, que s’ha integrat molt bé al tarannà diari de la població. “S’ha fet estimar molt. Fins i tot per la gent que no va a missa”, assegura l’alcalde de la població, Èric Vila. Aquesta relació es va estrènyer més encara quan el capellà va tenir una embòlia cerebral l’any passat i va rebre el suport dels seus conciutadans.
Els veïns estan “indignats” amb el Bisbat de Vic, segons reconeix el mateix alcalde, i no entenen tan moviment, ja que consideren que el sacerdot de la Garriga podria marxar directament a Camprodon i s’hauria acabat el problema. Vila fins i tot ha fet d’intermediari amb les altes instàncies del Bisbat, però no ha aconseguit canviar la seva decisió.
Pel que fa al rector, reconeix que li agradaria quedar-se però mai s’ha posat en contra del Bisbat i diu que acceptarà el que se li ordeni.
Veïns de Seva i Sant Miquel de Balenyà no volen que els canviïn el rector
Recollida de signatures contra la decisió del Bisbat de Vic.
ARA A PORTADA
-
El vas funerari del segle XVIII localitzat a l'església dels Dolors de Vic conté les restes de 33 persones Redacció
-
L'alcalde de Vic, sobre la regularització extraordinària d'immigrants: «Els ajuntaments ens hem espavilat sols» Irene Giménez Vinyet
-
-
Les recomanacions literàries (en clau local) de les llibreries de Vic per aquest Sant Jordi Irene Giménez Vinyet
-
Pilarín Bayés celebra el seu aniversari amb un gran 85 de xocolata: «M’agradaria viure una mica més» Redacció
Publicat el
28 de juliol de 2012 a
les 19:25
Et pot interessar
-
Municipis
Les notícies més llegides de la setmana
-
Municipis
Olost farà una consulta per decidir si surt o es manté a la comarca del Lluçanès
-
Municipis
L'Art Fest de Torelló omplirà de grafitis més de 150 metres de paret de l'Institut Cirvianum
-
Municipis
Mor el conductor d'un cotxe en un xoc frontal a la C-25 a Sant Sadurní d’Osormort
-
Municipis
Netegen les vies del tren de l'estació de Manlleu
-
Municipis
Cau una part del Castanyer de les Nou Branques de Viladrau
