Un total de 250 professionals de la cirurgia -150 metges i 100 infermeres- seran a Vic aquest proper dijous i divendres per participar en la XX Jornades de Cirurgia als Hospitals de Catalunya i les XIII Jornades d’Infermeria de Cirurgia que organitza el Consorci Hospitalari de Vic (CHV). Entre els convidats hi ha professionals de relleu internacional com el professor francès Abe Fingerhut, del Centre Hospitalier Intercommunal de Poissy, especialista en endoscòpies, o el professor Carlos Pera de l’Hospital Universitario Reina Sofía de Córdoba que parlarà de les tendències actuals en el tractament quirúrgic de l’hepatocarcinoma. Ambdós han estat guanyadors dels premis Virgili i Gimbernat 2010 de la Societat Catalana de Cirurgia, integrada a  l’Acadèmia de Ciències Mèdiques de Barcelona.
L’interès que han generat aquestes Jornades es posa de manifest en l’alt nombre d’inscripcions i en la presentació de més de 100 comunicacions orals, vídeos i pòsters. L’organització de les jornades ha anat a càrrec de: Dr. Enric de Caralt, Dr. Josep Roca, Margarita Oriol, Emi Chirveches, i Silvia Carbonell. Aquesta activitat està acreditada pel Consell Català de Formació Mèdica Continuada.
Les Jornades comptaran amb la presència de membres de la Società Siciliana di Chirurgia amb els que es farà un acte d’agermanament presidit pel professor Giovanni Sturniolo.
En el marc d’aquestes Jornades es durà a terme l’assemblea general de la Societat Catalana de Cirurgia i es votarà l’elecció de premis Virgili i Gimbernat 2011.
El dijous tarda i nit i hauran els actes lúdics amb una ruta turística guiada pels carrers de centre Vic: Catedral, Pont Romànic, temple Romà i Plaça Major i posteriorment  sopar de benvinguda.
L’acte de cloenda anirà a càrrec del Dr. Jordi Collet, doctor en Sociologia i Professor de la Universitat de Vic que parlarà “Del cicle als cicles de vida”.
Les Jornades compten amb el suport de la Societat Catalana de Cirurgia de l’Acadèmia de Ciències Mediques; el Col•legi Oficial de Metges de Barcelona; el Col•legi Oficial d’Infermeria de Barcelona; la Cambra de Comerç de Barcelona (Delegació d’Osona); la Universitat de Vic, i l’Ajuntament de Vic. 
Eixos de les Jornades
Tres taules rodones quirúrgiques en les que participaran cirurgians de diferents hospitals i que posaran en discussió temes d’actualitat com ara:
-  Controvèrsies en el maneig de la litiasis biliar.
-  Aplicació clínica de la Nutrició Parenteral Perifèrica.
-  Abordatge terapèutic del colon ocluït a Catalunya. 
Tres taules rodones d’infermeria:
-   Cures d’infermeria.
-   Com cuidem les infermeres.
-   Atenció a la transició en els diferents nivells assistencials. 
Tres conferències magistrals d’infermeria:
-   El compromís social de les infermeres a l’actualitat.
-   El pensament positiu com a font de motivació personal i professional.
-   De veritat ens creiem que som algú important en el món quirúrgic.
							
																					
																Vic es convertirà durant dos dies en la capital de la cirurgia
Unes jornades reuniran 250 metges i infermeres. Hi haurà convidats de prestigi com Abe Fingerhut o Carlos Pera.
ARA A PORTADA
Publicat el 05 d’octubre de 2010 a les 17:45
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												Torelló instal·la radars mòbils per regular la velocitat dels vehicles i millorar la seguretat viària Societat
												Torelló instal·la radars mòbils per regular la velocitat dels vehicles i millorar la seguretat viària
- 
												 Societat
												Alpens, Centelles i Santa Eulàlia de Riuprimer, premiats per la seva posta per la transició energètica Societat
												Alpens, Centelles i Santa Eulàlia de Riuprimer, premiats per la seva posta per la transició energètica
- 
												 Societat
												Llum verda a la modificació de les ordenances fiscals de Roda de Ter pel 2026 Societat
												Llum verda a la modificació de les ordenances fiscals de Roda de Ter pel 2026
- 
												 Societat
												El ple de Torelló condemna la «instrumentalització» de la problemàtica en seguretat per part d'alguns partits Societat
												El ple de Torelló condemna la «instrumentalització» de la problemàtica en seguretat per part d'alguns partits
- 
												 Societat
												La UVic-UCC i el Consorci Hospitalari posen en marxa una clínica odontològica oberta al públic Societat
												La UVic-UCC i el Consorci Hospitalari posen en marxa una clínica odontològica oberta al públic
- 
												 Societat
												Acció del Gremi de la Pagesia Catalana a Vic per denunciar la «mala gestió» de la crisi de la dermatosi nodular Societat
												Acció del Gremi de la Pagesia Catalana a Vic per denunciar la «mala gestió» de la crisi de la dermatosi nodular

 
															 
															 
															 
															 
															