La culminació dels actes de commemoració del Dia Internacional de les Dones a Osona ha estat la manifestació convocada pel comitè de vaga Osona-Lluçanès. La protesta, que s'ha desenvolupat en un ambient festiu i reivindicatiu, ha arrencat a les set de la tarda de l'estació de tren de Vic aplegant al seu pas centenars de persones.
Una marxa encapçalada per una columna de dones i tancada per un bloc mixt que ha recorregut els carrers del centre de la ciutat, i a on es llegien pancartes com "El futur serà feminista", "Avui cridem fort però lluitem tot l'any" o "No som princeses".
[slideflaix]1924[/slideflaix]
Les manifestants han fet l'última parada a la plaça del Carbó, a on s'ha fet la lectura del manifest i s'han cridat proclames feministes com "Patriarcat i capital aliança criminal", "Contra el patriarcat acció directa" o "Sobren porcs i falten pageses".
Els actes reivindicatius del 8-M a Vic han començat aquest dimecres al matí amb un esmorzar de dones, la performance feminista a la plaça Major de la ciutat, una paellada popular, tallers i concerts.
[noticia]69636[/noticia]
Vic es tenyeix de lila pel 8-M
Amb el lema "Un dia no podrem més i juntes ho podrem tot" centenars de dones han recorregut els carrers de la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de març de 2023 a
les 20:30
Et pot interessar
-
Societat
Roda de Ter cedirà un solar a la Generalitat per construir-hi 20 habitatges de protecció oficial
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 17, 18 i 19 d'abril
-
Societat
Manlleu inaugura la Primavera enCantada 2026
-
Societat
Detenen dos homes per diversos robatoris amb força a Osona
-
Societat
Les dones pageses seran les protagonistes de la Fira de la Llavor de Roda de Ter
-
Societat
Una seixantena d'empreses participaran en la fira d'ocupació d'Osona
