Entre 50 i 100 joves de Vic de 18 a 25 anys en situació d’atur i que no han finalitzat l’educació secundària obligatòria podran acollir-se al programa Suma’t del Servei d’Ocupació de Catalunya del Govern de la Generalitat i gestionat per l’Ajuntament de Vic. El programa d’experiència professional per a l’ocupació juvenil a Catalunya Suma’t pretén millorar la qualificació professional de les persones joves desocupades i facilitar la seva inserció laboral.
El regidor d’Acció Social i Ciutadania, Joan López i Carol, ha explicat que es facilita a aquests joves “que no perdin el tren” i els hi remarcat que “aprofitin aquesta oportunitat i no la deixin passar” ja que “les societats són generoses però tenen límits i pot ser que ja no tinguin gaires més repesques”.
El programa combina la realització d’accions d’orientació, de formació i d’adquisició d’experiència professional a empreses per tal d’incrementar la formació i l’ocupabilitat de les persones joves, mitjançant la formalització de contractes on es preveuen ajuts destinats a la formació i als costos laborals. Es facilita l’accés a l’IOC (Institut Obert de Catalunya) per a l’obtenció del GESO (Graduat en ESO) i es portaran a terme accions per a la millora de les competències clau, formació professionalitzada i també tutorització i acompanyament a la inserció.
Els joves rebran una formació personalitzada de 100 hores en competències claus i, posteriorment, 288 hores de formació professionalitzada encaminada a la feina que volen fer. En el cas de Vic s’ha optat per sectors amb una forta implantació com són l’alimentació, el comerç, l’hosteleria i la restauració, segons ha explicat la tècnica responsable del programa a l’Ajuntament de Vic, Helena Tañà. Les empreses en les quals es realitzaran les pràctiques les ha de buscar el mateix Ajuntament. L’empresa que acull aquests treballadors rep una subvenció del 70% del salari mínim interprofessional per un període de sis mesos, tot i que si vol pot allargar la durada del contracte. Només hi poden accedir joves residents a Vic.
La regidora de Dones, Joves, Salut i Cooperació al Desenvolupament, Gràcia Ferrer, ha manifestat que és molt important aquest programa perquè va adreçat a joves “en risc de desinserció laboral” i que sovint ja són usuaris dels serveis socials i de l’Àrea d’Educació. La regidora d’Educació, Anna Erra, ha matisat que aquesta mesura “pot suposar una solució temporal” però que s’ha de treballar molt més a fons per “buscar vies de solució a aquest problema social”.
Vic forma joves que estan a l’atur i no han acabat l’ESO
El programa Suma’t també facilita la inserció laboral a les empreses.
ARA A PORTADA
-
Cedeix una sitja de la farinera de Casa Tarradellas i provoca l'esfondrament de part de la façana de la nau Redacció
-
-
Incendi en un pis de Torelló: tres persones traslladades a l'Hospital de Vic per inhalació de fum Redacció
-
-
Prats de Lluçanès recupera el Cafè Teatre Orient després de més de 20 anys tancat al públic Irene Giménez Vinyet
Publicat el 20 de novembre de 2010 a les 21:33
Et pot interessar
-
Societat Nani Roma i el maldecap del fill amb cadira de rodes: «Haurà de fer classe amb 36 companys»
-
Societat El bar del Sucre obrirà de manera estable i continuada durant tot l'any
-
Societat La Fira del Pescador de Roda de Ter arriba a la 30a edició
-
Societat Detingut un conductor a Gurb per superar amb escreix la taxa d'alcoholèmia
-
Societat Per què Pilarín Bayés encara no s'ha tirat a la piscina aquest estiu?
-
Societat Una nova marca algutina els 13 recursos socials i sanitaris d'Osona per millorar l'atenció dels malalts