El ple de l'Ajuntament de Vic del mes de febrer va aprovar inicialment i per unanimitat, el projecte executiu per a la instal·lació fotovoltaica d'autoconsum a l'Escola Doctor Joaquim Salarich, a l'Escola de la Sínia, a l'Escola Vic Centre i a l'edifici de la Guàrdia Urbana de la ciutat. Uns projectes que, tal com explicava Albert Castells, responen al pacte amb el grup d'Esquerra "per passar tots els edificis municipals a l'autoconsum elèctric".
En concret, al Salarich s'hi farà una instal·lació de 40 kW de potència que suposa una inversió de 72.694 euros. A l'edifici de la comissaria de la Guàrdia Urbana la instal·lació comptarà amb 15 kW de potència i tindrà un cost de 35.890 euros. A l'Escola La Sínia, la instal·lació tindrà 100 kW de potència amb una inversió de 116.124 euros, i a l'Escola Centre la instal·lació tindrà també 100 kW de potència i suposarà una inversió de 178.910 euros. Amb tot, el més probable és que no s'executi fins a la pròxima legislatura.
Totes les formacions polítiques que configuren el consistori vigatà hi van votar a favor, tot i que amb alguns matisos. Des d'ERC, amb qui l'equip de Govern va pactar els projectes, celebren la iniciativa, però la seva portaveu, Maria Balasch, matisava que "la transició energètica a la ciutat és lenta" i insten a l'equip de govern "a buscar finançament" per donar agilitat al procés.
Per la seva banda, des de Capgirem també van donar-hi suport perquè "apostem per revertir els sistemes de malbaratament energètic" remarcava la regidora Carla Dinarès, tot i que des de la formació anticapitalista remarquen que són mesures "de primera setmana de mandat", i que malgrat fa tres mesos que es van aprovar els pressupostos "cap d'aquests quatre projectes inicials té una partida assignada", al que Castells va contestar que s'ha sol·licitat una subvenció a la Diputació de Barcelona per a l'execució de les instal·lacions.
Des de Capgirem també demanen a l'equip de govern que consideri una reubicació de les plaques que han d'anar a la coberta de l'Escola Doctor Joaquim Salarich, ja que "no estan ben orientades i mai funcionaran al 100%".
Vic instal·larà plaques fotovoltaiques a quatre equipaments municipals
El projecte respon al pacte entre l'equip de Govern i el grup d'Esquerra "per passar tots els edificis municipals a l'autoconsum elèctric"
ARA A PORTADA
-
-
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet

- Irene Giménez Vinyet
- Periodista a Osona.com
Publicat el 10 de febrer de 2023 a les 19:00
Et pot interessar
-
Societat Sant Tomàs celebra el segon aniversari del Taller Botiga de Vic
-
Societat Vic oferirà un servei d'orientació jurídica en matèria d'habitatge
-
Societat Vic es prepara per a una Festa Major farcida de tradició, cultura popular i molts aniversaris
-
Societat Desmantellada una plantació de marihuana amb mig miler de plantes en una casa d'Espinelves
-
Societat Els alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen «mesures urgents» per combatre la multireincidència i les ocupacions
-
Societat Detingut a Torelló per temptativa de robatori