Arriba la nova programació de les Tardes Joves de Vic, un conjunt de tallers de temàtiques variades com jocs, treballs manuals, cultura digital, cuina o esports que es converteixen en un espai de trobada per a joves de 12 a 16 anys a on poder dur a terme activitats extraescolars a diferents espais de la ciutat. Durant el curs passat, uns 400 joves van participar en algun dels 28 tallers organitzats, els quals cada trimestre es van canviant, encara que alguns –per exemple el de cuina- es repeteixen "perquè tenen molt èxit".
La Clara Macaya és una de les joves que l'any passat va participar en el taller d'Escena Comunitària i, enguany, repeteix l'experiència. "Aquesta activitat ens permet als joves de la ciutat gaudir del teatre i de les arts escèniques", explica. Encara que l'objectiu final és la realització d'una obra de teatre, la Clara destaca que el taller va més enllà i els permet "aprofitar el procés com a part de creixement personal" per adquirir rutines i desenvolupar diferents habilitats "que no es treballen als instituts": "És un espai de cooperació molt bonic i necessari per a la ciutat, on tothom té la seva veu".
En Harnit Singh és un altre jove que durant el curs passat va participar en les Tardes Joves, concretament, a un taller de pòdcasts. D'aquesta experiència, explica, n'ha sorgit una idea que ja s'està posant en pràctica: una ràdio comunitària jove. Per la seva banda, en Marouane Kattofa detalla que va descobrir l'oferta educativa de Vic Jove a través de les xarxes socials i va apuntar-se a cuina, a on va coincidir amb en Karunesh Sodhi i altres nois i noies de la seva edat.
Tots ells destaquen que, a més d'aprendre amb els diferents tallers, també coneixen a altres nois i noies de la ciutat, i confessen que durant el curs passat, gairebé van apuntar-se a totes les activitats que es van programar. Totes les activitats són gratuïtes i es pot consultar tota l'oferta a la pàgina web de Vicjove.cat.
Vic presenta la nova programació de les Tardes Joves
Societat
Durant el curs passat, uns 400 nois i noies d'entre 12 i 16 anys van participar en algun dels 28 tallers programats
ARA A PORTADA
-
Societat L'apunyalament a un metge del CAP de Torelló podria ser un cas de violència en l'àmbit de la parella ACN
-
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 16, 17 i 18 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Política Alhora denuncia «la intimidació» policial a Vic mentre recollia signatures per presentar-se al 29-N Pau Espí Solé
-
Política Isaac Peraire serà el candidat d'ERC a la Catalunya Central per a les eleccions del 29-N Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
02 d’octubre de 2023 a
les 16:00
Et pot interessar
-
Societat
Vic impulsa una setmana d'activitats per visibilitzar la soledat no desitjada
-
Societat
Joves de Vic s'apropen a la poesia a través del rap
-
Societat
De Vic al Parlament per impulsar la reforma de l'educació infantil
-
Societat
El Festival de Cinema de Muntanya de Torelló projectarà una seixantena de films de 18 països diferents
-
Societat
Torelló condemna l'agressió a un metge del CAP
-
Societat
Investiguen l'apunyalament d'un metge del CAP de Torelló
