Arriba la nova programació de les Tardes Joves de Vic, un conjunt de tallers de temàtiques variades com jocs, treballs manuals, cultura digital, cuina o esports que es converteixen en un espai de trobada per a joves de 12 a 16 anys a on poder dur a terme activitats extraescolars a diferents espais de la ciutat. Durant el curs passat, uns 400 joves van participar en algun dels 28 tallers organitzats, els quals cada trimestre es van canviant, encara que alguns –per exemple el de cuina- es repeteixen "perquè tenen molt èxit".
La Clara Macaya és una de les joves que l'any passat va participar en el taller d'Escena Comunitària i, enguany, repeteix l'experiència. "Aquesta activitat ens permet als joves de la ciutat gaudir del teatre i de les arts escèniques", explica. Encara que l'objectiu final és la realització d'una obra de teatre, la Clara destaca que el taller va més enllà i els permet "aprofitar el procés com a part de creixement personal" per adquirir rutines i desenvolupar diferents habilitats "que no es treballen als instituts": "És un espai de cooperació molt bonic i necessari per a la ciutat, on tothom té la seva veu".
En Harnit Singh és un altre jove que durant el curs passat va participar en les Tardes Joves, concretament, a un taller de pòdcasts. D'aquesta experiència, explica, n'ha sorgit una idea que ja s'està posant en pràctica: una ràdio comunitària jove. Per la seva banda, en Marouane Kattofa detalla que va descobrir l'oferta educativa de Vic Jove a través de les xarxes socials i va apuntar-se a cuina, a on va coincidir amb en Karunesh Sodhi i altres nois i noies de la seva edat.
Tots ells destaquen que, a més d'aprendre amb els diferents tallers, també coneixen a altres nois i noies de la ciutat, i confessen que durant el curs passat, gairebé van apuntar-se a totes les activitats que es van programar. Totes les activitats són gratuïtes i es pot consultar tota l'oferta a la pàgina web de Vicjove.cat.
Vic presenta la nova programació de les Tardes Joves
Durant el curs passat, uns 400 nois i noies d'entre 12 i 16 anys van participar en algun dels 28 tallers programats
ARA A PORTADA
-
-
-
Relleu a la presidència del Consell Comarcal d'Osona: Marçal Ortuño substitueix Gerard Sancho Irene Giménez Vinyet
-
Pilarin Bayés sobre la situació a la Franja de Gaza: «Que els polítics tinguin una mica més de seny» Redacció
-
Les excavacions al Casol de Puigcastellet mostren evidències d'antigues pedreres d'època ibèrica Redacció
Publicat el 02 d’octubre de 2023 a les 16:00
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament de Vic inverteix 700.000 euros en el refermat de diversos carrers de la ciutat
-
Societat L'Ajuntament de Tona fa el sorteig públic per adjudicar els dos pisos de lloguer assequible
-
Societat Enxampen a un furtiu a Borgonyà que capturava ocells amb una art de caça prohibida
-
Societat Minut de silenci a Torelló en record de la dona mort presumptament en mans del seu fill
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 1, 2 i 3 d'agost
-
Societat El Departament d'Igualtat i Feminisme condemna el crim de Torelló