L’Oficina de Turisme de Vic i d'Osona va fer la valoració i presentació de nous productes i serveis per la ciutat el passat dimecres 25 de juny. La primera tinent d’Alcalde i regidora de Turisme, Educació i Comerç va explicar que “es pretén donar experiències i emocions perquè la ciutadania i els turistes coneguin i gaudeixin de la ciutat amb tots els sentits”.
En aquest context, la tinent d’alcalde va comparar aquests nous productes i serveis amb els cinc sentits. Són els següents:
- Les noves visites als tres miradors o campanars de la ciutat (El Cloquer, l’Ajuntament de Vic i la Pietat), el retaule de Santa Teresa a l’església dels Dolors per Setmana Santa o les set portes d’accés al centre històric tindran un alt component auditiu. Com a novetat, va destacar els 350 anys dels patrons màrtirs de la ciutat Llucià i Marcià, el cementiri i l’assecador Riera Ordeix, entre altres.
- Pel que fa l’olfacte, la ciutat rebrà el reconeixement Vila Florida per la seva cura i neteja de la ciutat. I en la vista, el tècnic de l’empresa Visyon va explicar que es podrà fer una mirada de 360 graus a Vic a través d’unes ulleres virtuals, que permetran fer una passejada virtual de cinc minuts per la ciutat.
- Respecte al tacte, s’instal·larà una nova pantalla tàctil d’informació 24 hores a l’exterior de l’Oficina de Turisme i els caps de llúpia retallables, dissenyats per David Sunyer, mostraran detalls de la ciutat.
- Finalment, el sentit del gust recoda l’objectiu de Vic de ser ciutat Unesco de la Gastronomia.
- Finalment, el sentit del gust recoda l’objectiu de Vic de ser ciutat Unesco de la Gastronomia.
Erra va explicar que des de l’obertura de la nova Oficina de Turisme s’han comptabilitzat 28 proveïdors diferents, amb 30 productes i 250 referències. Els ingressos de serveis i productes oferts i venuts s’han quadruplicat.