La ciutat de Vic tindrà un bust de bronze del primer alcalde de la democràcia: Ramon Montanyà. Es tracta d’una obra de la reconeguda escultora Marta Solsona que s’ubicarà al vestíbul del teatre l’Atlàntida. Solsona ja té altres peces a Vic com Pagesa al mercat, a tocar de la plaça dels Màrtirs o El porquer, davant l’edifici El Sucre. El bust serà descobert el proper divendres per l’alcalde la ciutat, Josep M. Vila d’Abadal, la vídua de Ramon Montanyà, Montse Riera i la mateixa escultora.
L’escultora Marta Solsona recorda encara amb consternació el dinar a la casa de pagès de Montanyà a les Guilleries quan de cop i volta va tenir el vessament cerebral que li va provocar la mort uns dies després. Era un dinar en el qual també hi havia Miquel Martí i Pol i Montserrat Sans i on traçaven plans de futur sobre una exposició a la biennal de Venècia. Quatre anys després l’escultora ha volgut obsequiar a la vídua i a la ciutat amb un bust de Montanyà. “A la Montse Riera li vaig regalar de fang i el de la ciutat està fet de bronze a partir d’un motllo”, explica l’escultora.
Precisament L’Atlàntida ja està lligada per sempre amb el primer alcalde de la democràcia ja que la sala gran porta el seu nom.
Marta Solsona és una de les escultores més reconegudes de Catalunya. Es va formar amb rellevants mestres com Rosa Martínez Brau i Josep Salvador. La seva obra s’ha exposat a diferents llocs d’Espanya però també a l’estranger com París, Estocolm o Nova York. Les seves obres són de composició clàssica i es poden veure en diferents espais públics. Destaquen Cris i Esperança al passeig marítim de Sitges, Homenatge a la literatura, a la plaça Montserrat Roig de Santa Coloma de Gramenet o el bust de Miquel Martí i Pol a la Maison de la Catalogne de París.
- Notícies publicades de Ramon Montanyà
RECORDEM:
Motiu: Descoberta del bust de Ramon Montanyà
Dia: Divendres, 2 de juliol de 2010
Hora: 20.00h.
Lloc: Vestíbul de L’Atlàntida. Davant la sala Ramon Montanyà
Vic tindrà un bust de Ramon Montanyà
L’obra de l’escultora Marta Solsona s’ubicarà al vestíbul de l’Atlàntida.
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de juny de 2010 a les 19:04
Et pot interessar
-
Societat Paisatges de postal: l'estiu arrenca calorós a Osona i el Lluçanès
-
Societat Núria Simon és la nova presidenta de Pimec Comerç Catalunya Central
-
Societat Una sortida cada 20 minuts: la línia de bus que uneix Vic, Manlleu i Torelló guanya 15 expedicions diàries
-
Societat La NASA concedeix una menció a una foto d'Emili Vilamala del meandre de Sant Pere de Casserres
-
Societat Una explotació de Viladrau ensenya tècniques per millorar la gestió de ramats a les noves generacions
-
Societat Advocats d'Osona adverteixen el MNAC i Cultura que presentaran una querella si tornen els murals de Sixena