VÍDEO Què menja Ferran Latorre durant una expedició?
L'alpinista destaca la importància de les sopes i dels aliments liofilitzats | Actualment, ja ha finalitzat el procés d'aclimatació per poder aconseguir fer el cim del Makalu, a l'Himalàia, a 8.463 metres d'altura
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de maig de 2016 a les 18:06
L'alpinista Ferran Latorre s'ha proposat coronar les 15 muntanyes de 8.000 metres sense necessitar oxigen artificial. Actualment Latorre ja ha finalitzat el procés d'aclimatació per poder aconseguir fer el cim del Makalu, a l'Himalàia, a 8.463 metres d'altura. Enmig d'aquest procés, l'alpinista ha explicat als seguidors què menja durant una expedició.
L'alpinista explica que en un campament base es menja com a casa. Ara bé, mentre camina o fa exercici acostuma a prendre petits preparats i gels, sobretot el dia del cim, i també consumeix les clàssiques barretes energètiques, i molta beguda isotònica rica en carbohidrats, explica Latorre. Per esmorzar, toca un "cafè amb llet i galetes", relata. Pel que fa als àpats grossos, destaca la importància de la sopa i del puré de patates. Tampoc hi falten, però, els embotits que els descriu com un "element molt salvador", entre altres aliments com el pa amb paté i formatge, i els menjars liofilitzats.
Et pot interessar
-
Societat
Èxit de la campanya del GDT per cobrir els costos del procés judicial contra Patel
-
Societat
Osona amb Bici demana que el Pla de Barris de Vic tingui en compte la mobilitat sostenible
-
Societat
Pluja sí, però no de milions: la loteria de Nadal passa de llarg a Osona i el Lluçanès
-
Societat
Enxampen a Gurb un conductor que estava sota els efectes de l'alcohol i circulava amb les rodes punxades
-
Societat
El Patronat de la Fundació Universitària Balmes aprova un pressupost de 69,6 milions d'euros pel curs 2025-2026
-
Societat
El degà dels advocats de Vic, Rogeli Montoliu, nou president del Consell de l'Advocacia Catalana
