Vila d'Abadal descarta implantar el porta a porta a Vic aquesta legislatura
Societat
L’alcalde explica en una entrevista que ja “no hi ha temps” | El canvi ràpid de model de recollida de residus hauria pogut representar un cost electoral
ARA A PORTADA
-
Societat Suport «sense reserves» del ple de Manlleu als cossos policials després de diverses agressions a agents d'Osona Irene Giménez Vinyet
-
-
Cultura i Mitjans El Festival Nits de Cinema Oriental de Vic 2026 lliurarà doble Premi Honorífic Irene Giménez Vinyet
-
Societat Roda de Ter sotmet a consulta ciutadana set alternatives per reduir el trànsit que travessa el municipi Redacció
-
Esports El Tour arriba a Catalunya amb carrers i carreteres tallades: totes les afectacions i calendari Marc Orts i Cussó
Publicat el
05 de juny de 2014 a
les 19:04
L’Ajuntament de Vic no implantarà la recollida de residus porta a porta a la ciutat durant aquesta legislatura. Així ho va reconèixer el mateix alcalde, Josep M. Vila d’Abadal, en un entrevista a El 9 TV. “No hi ha temps. Ara sí que es pot dir que ja no es farà”, va apuntar.
Tot i això, Vila d’Abadal va assegurar que els 16 regidors que van donar suport al canvi de model (tots els del consistori menys els tres de PxC, Josep Anglada i Marta Riera) continuaran treballant i deixaran enllestit el projecte, que el ple ja va aprovar inicialment el passat mes de març. “Ho deixarem tot a punt perquè el nou equip de govern que surti de les eleccions [maig de 2015] decideixi com cal aplicar-lo”, va explicar l’alcalde.
El projecte inicial aprovat especifica aspectes tècnics, com que la ciutat es dividirà en dues àrees, amb dies de servei separats, el cost del canvi de model i de la seva gestió, el número de camions que s’utilitzaran o els dies que es farà la recollida, entre d’altres. El document, però, defuig algunes decisions complicades i posposa el calendari d’aplicació i el tipus de gestió a fi i efecte de consensuar un projecte més madurat amb la majoria de forces polítiques.
I pel que sembla que ha anunciat l’alcalde, el consens definitiu arribarà a la propera legislatura. En el rerefons de tot plegat hi ha les eleccions municipals de 2015. El porta a porta representarà un canvi d’hàbits que provocarà molts problemes, sobretot en els primers mesos de la seva implantació, un fet que tots els partits donen per assumit. Uns problemes que poden representar un cost electoral del que podria beneficiar-se Josep Anglada, si es presenta, que ja anunciat que inclourà al seu programa la retirada del porta a porta .
A l’entrevista, Vila d’Abadal també va assegurar que en aquesta legislatura tirarà endavant el conveni entre l’Ajuntament, la Diputació de Barcelona i la Generalitat, que s’ha posposat en diverses ocasions. Aquest acord fixa que les tres entitats finançaran a parts iguals el cost de la implantació del porta a porta a la ciutat de Vic, que es calcula que serà de 700.000 euros (compra de contenidors per a les famílies, campanya informativa...).
Et pot interessar
-
Societat
Tres metges de Vic lideren un estudi que marca una abans i un després en la prevenció de l'artritis reumatoide
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 3, 4 i 5 de juliol
-
Societat
Un estiu farcit de cultura a Can Grau
-
Societat
Junts presenta 82 esmenes als pressupostos per a la Catalunya Central
-
Societat Els actes imprescindibles de la primera setmana de la Festa Major de Vic
-
Societat
Incendi agrícola a l'antic camí de Taradell, a Vic
