Una de les tasques més gratificants que es poden fer amb un gos és localitzar una víctima d’una desaparició. La finalitat d’un grup de rescat i salvament consisteix en la recerca de persones perdudes o atrapades sota runa o neu.
El Grup Caní de Rescat Training House és el primer grup de rescat i salvament per rastreig amb gossos de la comarca d’Osona. Formen part de l’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil de Vic.
Els propers dies 22, 23 i 24 de maig, a la casa de colònies El Company de Vilanova de Sau, se celebren les primeres Jornades de Rescat organitzades per la Unitat Canina de PC Vic amb el patrocini de IPH Best Choice, unes jornades teòrico-pràctiques d’àmbit nacional, destinades a guies i formadors de gossos de rescat i orientades a persones que es vulguin introduir en aquest món.
Les ponències seran impartides per autèntics professionals del rescat. Patrick Villardry és el cap de bombers de França i un dels màxims exponents de les operacions de recerca del terratrèmol ocorregut a la regió italiana de l’Aquila fa poques setmanes, així com altres desastres naturals. Javier Rodríguez Escobar és un psicòleg especialista en atenció primària en emergències i catàstrofes, del Grupo Isis, i una peça clau en l’operatiu de recerca de la Marta del Castillo. Marta Baldé és una veterinària clínica especialista en petits animals i medicina d’urgèncie., que impartirà un taller pràctic veterinari de primers auxilis en gossos de treball.
- Més informació
Vilanova de Sau acull unes jornades sobre rescat amb gossos
Les ponències comptaran amb professionals de luxe.
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 21 de maig de 2009 a les 16:56
Et pot interessar
-
Societat Aquest és el producte d'Osona inclòs en el menú de la conferència de presidents
-
Societat Prats de Lluçanès demana «mesures urgents» per millorar la seguretat viària a la C-62
-
Societat Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Societat El CHV ret homenatge a les trajectòries professionals i a les persones jubilades l'any 2024
-
Societat Mor la conductora d'un cotxe en un xoc frontal a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí