La taula de diàleg es va tornar a reunir el dimecres 15 de setembre al Palau de la Generalitat. Just abans s'havien citat els presidents Pere Aragonès i Pedro Sánchez, que van establir les bases per una negociació "sense terminis". A la trobada de les delegacions de Palau i de la Moncloa no hi van ser els representants de Junts, perquè Aragonès no va acceptar que proposessin dirigents que no formen part del Govern.
La principal conclusió de la represa del diàleg -la primera cita havia estat a Madrid el febrer del 2020, poc abans que la pandèmia ho passés tot a un segon terme- és que va per llarg, perquè ara s'està duent a terme un període de contactes "periòdics i discrets" entre governs.
La mesa de negociació s'havia de tornar a reunir al gener, també sense membres de Junts, i previsiblement sense els dos presidents, que només formaran part de l'organisme en el moment d'arribar a acords. Tanmateix, president espanyol ha allunyat la possibilitat que la trobada sigui imminent davant l'avenç de la sisena onada.
Sánchez i Aragonès tenen una relació cordial -parlen sovint per telèfon-, però els desencontres entre governs són evidents, com és el cas de la nova llei de l'audiovisual, que no fixa quotes per al català a les plataformes. Malgrat això, ERC continua exercint com a soci preferent de la Moncloa al Congrés.
[hemapres]
Aquest any hem après... que la taula de diàleg encara no registra avenços
La reunió del setembre, sense Junts, va suposar la represa d'una negociació que encara no genera fruits a l'espera de la nova cita prevista per aquest gener

- Les dues delegacions de la taula de diàleg, cara a cara al Palau de la Generalitat. | Govern -
- | Govern
ARA A PORTADA
-
La gestió catalana del Prat: buscar el «marge de millora» amb l'oposició d'Aena Bernat Surroca Albet
-
-
-
Puigdemont elogia el pla de Trump per a Gaza: «Té elements positius i per a l'esperança» Oriol March
-
Captar el talent que fuig de Trump i una facultat per a Gaza: 575 anys d'una UB «refugi» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 29 de desembre de 2021 a les 18:00
Et pot interessar
-
Política Els Comuns demanen al Barça que es negui a jugar contra equips israelians
-
Política Pilar Castillejo serà la nova presidenta del grup de la CUP al Parlament
-
Política «S'han passat totes les línies vermelles»: Junts carrega contra Illa per la «deriva» de TV3
-
Política Emotiu retorn d'un diputat després d'un trasplantament de cor: «La sanitat pública és un tresor»
-
Política Minut de silenci al Parlament pel genocidi a Gaza amb equilibris del PP i el boicot de l'extrema dreta
-
Política Nou greuge lingüístic al País Valencià: el català no existeix a les alertes als mòbils