La taula de diàleg es va tornar a reunir el dimecres 15 de setembre al Palau de la Generalitat. Just abans s'havien citat els presidents Pere Aragonès i Pedro Sánchez, que van establir les bases per una negociació "sense terminis". A la trobada de les delegacions de Palau i de la Moncloa no hi van ser els representants de Junts, perquè Aragonès no va acceptar que proposessin dirigents que no formen part del Govern.
La principal conclusió de la represa del diàleg -la primera cita havia estat a Madrid el febrer del 2020, poc abans que la pandèmia ho passés tot a un segon terme- és que va per llarg, perquè ara s'està duent a terme un període de contactes "periòdics i discrets" entre governs.
La mesa de negociació s'havia de tornar a reunir al gener, també sense membres de Junts, i previsiblement sense els dos presidents, que només formaran part de l'organisme en el moment d'arribar a acords. Tanmateix, president espanyol ha allunyat la possibilitat que la trobada sigui imminent davant l'avenç de la sisena onada.
Sánchez i Aragonès tenen una relació cordial -parlen sovint per telèfon-, però els desencontres entre governs són evidents, com és el cas de la nova llei de l'audiovisual, que no fixa quotes per al català a les plataformes. Malgrat això, ERC continua exercint com a soci preferent de la Moncloa al Congrés.
[hemapres]
Aquest any hem après... que la taula de diàleg encara no registra avenços
La reunió del setembre, sense Junts, va suposar la represa d'una negociació que encara no genera fruits a l'espera de la nova cita prevista per aquest gener

- Les dues delegacions de la taula de diàleg, cara a cara al Palau de la Generalitat. | Govern -
- | Govern
ARA A PORTADA
-
«La direcció pública professional implica generositat dels partits, perquè es lliguen de mans» Bernat Surroca Albet
-
Pacte Govern-ERC per reforçar la Hisenda catalana en ple pols pel paper de Montero Bernat Surroca Albet
-
Llum verda de l'Estat i la Generalitat a la nova empresa de Rodalies: com serà? Bernat Surroca Albet
-
-
La hissada d'una senyera gegant davant del Parlament donarà el tret de sortida als actes de la Diada 2025 Sara Escalera
Publicat el 29 de desembre de 2021 a les 18:00
Et pot interessar
-
Política Puigdemont i Junqueras, entre els convidats a la Universitat Catalana d'Estiu
-
Política Illa defensa que Montero és «una peça clau» per complir amb el finançament
-
Política El Parlament investigarà la protesta d'un membre de CGT contra la consellera Niubó durant una comissió
-
Política El Govern subvenciona l'Associació d'Amics de La Bressola amb 800.000 euros
-
Política La Mesa del Parlament recomana als grups agilitzar els procediments legislatius
-
Política El Govern evita culpar Montero dels retards en el finançament: «No és just assenyalar una sola persona»