El líder nacionalista ha reptat Castells a "ensenyar el document a partir del qual es podria fer un acord", ja que "si ens l'ensenyen podrem saber si hi ha possibilitats d'arribar a un acord o no". Mas ha advertit que "no caurem en provocacions de cap mena", en referència a les afirmacions del president de la Generalitat, José Montilla, aquest diumenge en un acte del PSC, i a les declaracions de Castells, ue ha titllat de "rotundament falses".
Artur Mas ha subratllat que CiU serà "impermeables' als atacs" i ha demanat a l'executiu que "si tant clares tenen les coses que les diguin a l'opinió pública i expliquin 'el document que podria suscitar l'acord". Mas ha explicat que l'executiu té tres documents lliurats per CiU, l'últim de l'1 de setembre i que encara no ha estat constestat per escrit pe govern: "encara estem esperant resposta sobre bona part de les nostres propostes", la denunciat.
En aquest sentit, Mas ha dit que "s'estan mantenint contactes, però que el PSC ha variat de posició": "Estava pel front català i per fer una proposta important, i ara simplement està per veure com se'n pot sortir després de l'embolic que s'ha creat", ha assenyalat. El líder de la federació nacionalista, però, ha afegit que "no serà CiU qui ho trencarà'", i que els nacionalistes "seguirem fent la feina sense caure en les provocacions del Govern". Mas ha rebutjat "contestar els atacs fora de lloc del Govern, que pretenen que piquem aquest ham i ens barallem amb ells".
El president de CiU creu que el govern busca "marejar la perdiu" i dir que "no ha estat possible una proposta catalana perquè algú ho ha impedit". Per Mas, el govern busca "que no hi hagi una proposta catalana que sigui bona i ambiciosa", perquè això "incomodaria el PSOE".
En canvi, Mas ha avançat que CiU explicarà la seva posició al Parlament, durant el debat de política general, i esperarà que "allà, amb el concurs dels partits catalans, i especialment d'alguns, surti una proposta potent en matèria de finançament".
ARA A PORTADA
-
Societat «Ser bomber voluntari és pujar al camió i no saber ni quan ni com tornaràs a casa» Natàlia Pinyol
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
-
Acció Per què no s'ha enviat una alerta als mòbils per les pluges torrencials al Camp de Tarragona? Neus Climent
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Publicat el
25 de setembre de 2008 a
les 12:13
Et pot interessar
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
