Mas ha fet aquestes declaracions al parc d’atraccions del Tibidabo, on aquest matí ha participat a la festa en suport dels infants afectats per malalties cardíaques que hi ha organitzat l’associació ACIC.
“Hem d’anar a escoltar i a parlar amb tothom, però hem de defensar idees pròpies i de cap manera CiU pot subordinar la seva estratègia i el seu projecte a un partit com el PSC, que fan la gara-gara al PSOE i que prefereixen la seva aliança amb el PSOE a la defensa dels interessos de Catalunya”, ha advertit el líder nacionalista. Mas ha aplaudit que els socialistes catalans parlin de la sentència sobre l’Estatut, perquè “vol dir que el PSC i José Montilla canvien de posició i accepten que se n’ha de parlar d’aquest tema”. “Fins ara ens deien que com l’Estatut és plenament constitucional la sentència seria bona”, ha recordat Mas.
El líder nacionalista s’ha congratulat de que “com vaig dir fa un any, el PSC defensi ara que quan arribi la sentència, que probablement serà desfavorable, hi haurà d’haver una reacció conjunta dels partits catalans. Ho vaig dir fa un any en una conferència i ara sembla que el PSC s’hi apunta, això ho celebro especialment”. Amb tot, Artur Mas ha advertit que “per a que hi hagi una estratègia conjunta cal que es compleixin una sèrie de condicions, i una d’elles, la més principal, és que els partits que la segueixin han de tenir mans lliures a Madrid”. “Avui el PSC no la compleix, perquè està lligat de peus i mans al PSOE”, ha recordat.
Cara a una futura taula de partits en defensa de l’Estatut, Mas ha assenyalat que “CiU haurà d’anar a aquesta taula dels partits catalans amb idees i propostes pròpies, no simplement a escoltar, igual que la resta de partits que hi participin”.
Artur Mas s’ha mostrat perplex davant algunes desqualificacions del president José Montilla: “No sé a que vé. Com que el país té preocupacions molt importants, no vull caure en les provocacions del president Montilla”. El líder nacionalista ha afegit que “quan una persona que és president demostra aquests nervis i fa aquestes declaracions deu ser que té temor d’alguna cosa: potser és que pensa que CiU va massa be des d’un punt de vista electoral, i ell veu que el seu govern no va bé i no dona la talla des del punt de vista del que cal a Catalunya, i això el posa neguitós”.
El president de CiU ha explicat que “una forma de demostrar neguit és menystenir els contraris i caure en provocacions i insults. No hi cauré perquè a Catalunya no li calen sortides de to, sinó la feina seriosa que Convergència i CiU duen a terme”.