En temps de debats i discussions sobre com haurien de ser llistes o qui les hauria de liderar és interessant analitzar que pensen els electors dels partits sobiranistes dels seus líders de manera creuada. Una fórmula que permet assegurar que Artur Mas, Oriol Junqueras i David Fernàndez, els que parlen d'una candidatura única tenen ascendència entre els votants de les tres formacions que representen. Una dada que pot servir per plantejar futures candidatures siguin transversals o no.
Segons el darrer Baròmetre del Centre d'Estudis d'Opinió, el líder de CiU, Artur Mas, té ganxo entre la militància d'ERC que li posa un 6,52 sobre 10, una nota que baixa fins el 4,66 entre els votants de la CUP. Entre les files de CiU, com és lògic, la nota és la més alta amb un 7,92.
Pel que fa, Oriol Junqueras l'aproven tots els votants dels sobiranistes, fins i tot, d'ICV-EUiA. Així entre els votants de CiU, Junqueras obté un 6,93, entre els ecosocialistes un 5,67, i entre els cupaires, un 6,23. Els votants republicans li posen un 7,68.
El fenomen David Fernàndez també arriba a tot el bloc sobiranista. El diputat cap de files de la CUP al Parlament obté un 5,15 entre els votants convergents; un 6,30 entre els votants d'ERC i fins i tot, és aprovat amb generositat pels ecosocialistes que li posen un 5,64. Entre els votants de la CUP la nota és molt més elevada amb un 7.95, el líder que assoleix la nota més alta.
Artur Mas, Oriol Junqueras i David Fernàndez ja són els líders del «sí»
Els caps de files de CiU, ERC i CUP tenen ganxo en la transversalitat dels votants dels partits sobiranistes
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de novembre de 2014 a les 19:12
Et pot interessar
-
Política
Petició inesperada de Javier Cercas a Pedro Sánchez: «Desclassifiqui tot el que hi hagi del 23-F»
-
Política
El Parlament pressiona perquè l'Estat publiqui les balances fiscals
-
Política
El PP exigeix a Sánchez demani perdó i convoqui eleccions després de la condemna al fiscal general
-
Política
La defensa de Pujol demana que no sigui jutjat a l'Audiència Nacional pel seu estat de salut
-
Política
El PSC es compromet a regular la compra especulativa d'habitatge
-
Política
Franco va morir el dia 19 de novembre i no el 20, segons dos metges que van tractar-lo
