Barcelona s'ha personat com a acusació particular a la causa dels atemptats. Així ho ha anunciat l'alcaldessa, Ada Colau, el dia que es compleixen sis mesos dels atemptats a Barcelona i Cambrils. "Més enllà de defensar els interessos concrets de la ciutat, la personació serveix per acompanyar les víctimes i accedir a la informació i assegurar-se que s'investiga tot el que s'ha d'investigar", ha explicat Colau en una entrevista a El suplement de Catalunya Ràdio.
Colau ha demanat "rigor i transparència" i ha fet una crida a les institucions a "no generar alarma". Preguntada per la relació entre l'imam de Ripoll i la seva relació amb el CNI, l'alcaldessa ha demanat que s'esclareixin els fets però que no es polititzi l'atemptat. "És una falta de respecte per a les víctimes" veure com determinats partits "es tiren els plats pel cap", ha dit. "Ningú no es mereix que es polititzi una cosa tant terrible com un atemptat", ha sentenciat.
Una resposta ciutadana "exemplar"
L'alcaldessa ha reivindicat la resposta ciutadana, que ha qualificat d'"exemplar" i ha afirmat que encara es necessita temps "per fer el dol més personal". Ha destacat la bona preparació que hi havia per afrontar una situació d'emergència i ha recordat també que no hi havia "cap alarma específica" però que Barcelona, com altres ciutats internacionals, "era un objectiu".
Colau ha parlat de la manifestació posterior als atemptats, encapçalada pels familiars i els cossos d'emergències i seguretat, i ha criticat les xiulades que hi va haver, especialment dedicades a institucions espanyoles com ara el rei Felip VI. "Hi ha moments i moments per a les crítiques, i encara que pugui estar d'acord amb algunes de les que es fan, no puc entendre que es xiulés" durant la manifestació, ha lamentat l'alcaldessa.
Un memorial ben integrat a la Rambla
L'alcaldessa ha explicat que quan es compleixi un any dels atemptats es farà un memorial transitori: "No podrà ser definitiu perquè la Rambla s'ha d'actualitzar i dinamitzar", ha dit, i ha afegit que es farà al memorial de Miró, on la ciutadania va deixar-hi flors i records després dels atemptats. A la tardor del 2019, es farà el memorial definitiu "ben integrat a la Rambla".
Barcelona es persona com a acusació en el judici per l’atemptat a les Rambles
L'alcaldessa Ada Colau demana "rigor i transparència" per investigar i esclarir els fets i la relació entre l'imam i el CNI
ARA A PORTADA
-
-
L'Audiència Nacional obre una peça separada secreta amb els pagaments en metàl·lic del PSOE Redacció
-
Illa situa el 2026 com l'any de l'amnistia i el finançament singular Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Illa defensa la gestió de la pesta porcina i avisa l'oposició: «No ho acabarem en una setmana» Lluís Girona Boffi
-
Aena descarta la gestió catalana del Prat però s'obre a «ampliar l'espai de coordinació» amb el Govern Redacció
Publicat el 17 de febrer de 2018 a les 09:21
Actualitzat el 17 de febrer de 2018 a les 11:57
Et pot interessar
-
Política
Josep Tomàs Salàs, nou director de l'Oficina Antifrau de Catalunya
-
Política
El Parlament aprova la llei d'erradicació de l'LGBTI-fòbia amb el vot en contra de PP, Vox i Aliança
-
Política
La Fiscalia demana arxivar el cas contra Íñigo Errejón per agressió sexual
-
Política
ERC demana «lideratge» a Illa per la pesta porcina: «Governar no és només gestionar»
-
Política
Junts carrega contra Illa per la pesta porcina: "Va transmetre una imatge de nul·la confiança i seriositat"
-
Política
Cerdán suggereix que la negociació amb Puigdemont va fer-lo caure: «Tot va canviar després d'aquella foto»
