El president del Partit Popular, Pablo Casado, ha demanat aquest dissabte en un míting a Lucena (Còrdova) que s'il·legalitzi l'organització juvenil Arran després de l'escratxe al pis del jutge instructor del cas de l'1-O, Pablo Llarena, i les pintades al cotxe del dirigent popular Alejandro Fernández. "Les joventuts de la CUP continuen fent el que saben fer: kale borroka. Li han pintat el cotxe (a Fernández) perquè són uns totalitaris", ha assegurat Casado. En el seu discurs, Casado assegurat que si no es compleix la llei "no es té cabuda dins del sistema democràtic".
"Ja n'hi ha prou de complexos", ha sentenciat, abans d'assegurar que està cansat de rebre lliçons dels independentistes per demanar que es prohibeixin "partits que justifiquen la violència contra policies nacionals" i que pinten cases "com feien els feixistes dels anys trenta".
Il·legalitzar Arran
"No ho podem permetre", ha afirmat, abans de preguntar-se si aquestes accions no representen "atacs a l'Estat". En aquest moment ha recordat que els "energúmens" de la CUP i Arran van amb cartells de Terra Lliure i ha apuntat: "cal il·legalitzar les formacions polítiques que fomentin la violència".
Alhora, Casado ha assegurat estar "cansat" que partits com ERC critiquin la falta de democràcia de la formació popular, i més "amb la història criminal" del partit republicà, ha dit. "Ja n'hi ha prou de complexos, que els independentistes ens diguin que som radicals per demanar il·legalitzacions de partits que fomenten la violència, que justifiquen que peguin a policies nacionals, partits que pinten cases com feien els feixistes dels anys trenta".
Casado considera que el PP "defensa la llibertat"
"Passem del llaç groc a l'estrella groga? Però això què és", ha assegurat, a continuació. Casado ha recordat les crítiques socialistes que acusen el PP de crispar la situació a Catalunya. "No senyor, nosaltres som els demòcrates els que defensem les llibertats, els totalitaris són els altres", tot enumerant a continuació accions contra dirigents populars que considera reprovables com ara enviar bales la bústia de Xavier Garcia Albiol o ridiculitzar el fill d'Alícia Sánchez Camacho al pati d'escola.
En aquest sentit, ha criticat que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez i la presidenta de la Junta d'Andalusia, no hagin "ni tan sols fet un tuit " condemnant "l'atac" a Fernández. "Què n'opina la senyora Díaz que el PSOE governi amb els vots d'aquells que estan intentant acovardir-nos i expulsar-nos amb pràctiques mafioses", ha apuntat a continuació.
Casado demana que s'il·legalitzi Arran després de les accions contra Llarena i Fernández
El president del PP titlla de "totalitaris" els responsables dels escratxes i els compara amb la "kale borroka" basca i amb els "feixistes dels anys 30"
ARA A PORTADA
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
Illa es compromet a impulsar «iniciatives parlamentàries» per a l'IRPF per moure ERC cap als pressupostos Bernat Surroca Albet
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
17 de novembre de 2018 a
les 21:46
Et pot interessar
-
Política
Sánchez Llibre a Illa: «Filocomunista»
-
Política
L'ANC posa en marxa una campanya per captar nous socis i crida a «mobilitzar-se quan no és fàcil»
-
Política
Ayuso vol portar als tribunals que els migrants regularitzats hagin d'acreditar el català
-
Política
El Govern obre la porta a les concessions per construir carreteres, estacions de l’L9 i electrolineres
-
Política
L’esquerra a l’esquerra del PSOE i bla, bla, bla
-
Política
Inversió milionària de Barcelona per donar a conèixer Catalunya i els productes del país al turisme
