Els catalans tenim una relació privada amb la resta del món. És el turista català que s'esforça a què entenguin la seva nacionalitat a qualsevol racó del món, és el professional expatriat que es nega a ser identificat amb una llengua i una cultura que no són les seves, és el vell exiliat que ha transmès la seva identitat, tossudament, als descendents...
Tenim una sola ajuda: el Barça. Gràcies al club blaugrana, no cal explicar que Catalunya té una personalitat tan singular com qualsevol altra a Europa. Afortunadament, aquesta societat ha generat una ambaixada paral·lela, civil i vigorosa, que la fa ser visible a la resta del món sense haver de pagar els peatges -abusius- de sempre.
Al final, no hi haurà cap dubte entre molts milions de persones a tot el món: la final de la Champions la jugaran catalans contra anglesos. I prou.
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de maig de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Un pet com un aglà
-
Política
Per què els votants d'esquerres toleren menys la corrupció
-
Política
Esquerra exigeix al Govern que torni a negociar amb els sindicats educatius
-
Política El jutge de la trama del PSOE no demanarà informació econòmica del PSC, tal com volia l'UCO
-
Política
Quins suports tenen els candidats de les primàries de Junts a Barcelona?
-
Política
Junqueras i Rufián coincideixen (per vies diferents) en l'apropament d'Esquerra a Compromís
