Els últims dies no han estat plàcids per a Ada Colau. La querella presentada per l'Associació per a la Transparència i la Qualitat Democràtica -sense activitat associativa coneguda a la ciutat, però interessada en el debat de la municipalització de l'aigua- i la posterior citació judicial han fet que l'oposició pressioni l'alcaldessa amb peticions de dimissió. La demanda dels adversaris polítics té com a argument el mateix codi ètic dels comuns, però Colau no pensa dimitir. Ho ha deixat clar en la trobada-entrevista anual amb la premsa que es fa al Col·legi de Periodistes, on també s'ha posicionat sobre qüestions d'actualitat, com la candidatura dels Jocs Olímpics d'Hivern. Colau ha demanat a la Generalitat, el govern de l'Aragó i l'Estat una proposta de "consens" abans d'implicar-hi Barcelona.
L'alcaldessa, que ha deixat clar que la seva intenció no és contribuir al "soroll" que ha acompanyat el projecte fins ara, ha demanat "prudència" abans de fer passos endavant. "No conec el projecte i qui el lidera", ha apuntat la líder dels comuns, arran de la polèmica sorgida amb l'Aragó per com es definirà la candidatura. Aquest mateix dimarts, el Govern ha defensat el seu lideratge, fins al punt que ja s'ha programat una consulta per la primavera a l'Alt Pirineu i l'Aran. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, té previst reunir-se divendres amb el seu homòleg aragonès, Javier Lambán, a Balaguer per llimar asprors.
En l'acte L'alcaldessa respon, conduït pel degà del Col·legi de Periodistes, Joan Maria Morros, Colau ha expressat els seus "dubtes" sobre la "sostenibilitat" de la candidatura dels Jocs Olímpics d'Hivern. Ara bé, ha demanat disposar de més concrecions abans de definir el rol de Barcelona. La líder dels comuns ha detallat que es va reunir amb la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, que li va confirmar que no està prevista la necessitat de noves infraestructures a la capital catalana en cas que fos subseu dels Jocs, per exemple, en proves sobre gel, ja siguin de patinatge o hoquei. "Fins ara hi ha hagut molt soroll", ha insistit Colau.
La querella interposada contra l'alcaldessa ha centrat l'arrencada de la trobada amb la premsa. Colau ha mostrat "tranquil·litat màxima" davant el "recorregut jurídic" del cas, que l'obligarà a declarar en seu judicial. Ha recordat que els fets ja van ser auditats per la Fiscalia en el passat i es va arxivar una querella semblant. "Hi ha una certa mala fe", ha apuntat la líder dels comuns en relació a la intencionalitat que hi ha al darrere de la polèmica, que ha vinculat al "negoci" de l'aigua i el procés de municipalització iniciat pel govern municipal. En cap moment, Colau ha citat Agbar. "S'està fent un mal ús de la justícia", ha afegit l'alcaldessa, que ha insistit en la "preocupació democràtica" que suposa que grans corporacions recorrin a la justícia per aturar projectes polítics. La dirigent dels comuns, que no té previst dimitir, ha exposat que la redacció del codi ètic dels comuns "no és un error".
[h3]"He d'exercir d'alcaldessa, no de candidata"[/h3]
Colau no ha volgut concretar aquest dimarts si es presentarà a la reelecció en les eleccions municipals del 2023, per bé el novembre passat la vicepresidenta espanyola, Yolanda Díaz, ho va donar per fer a l'assemblea de Catalunya en Comú. Ha posposat la decisió fins al maig, quan falti un any per als comicis: "No vull prendre ara aquesta decisió, no és el moment". "No he de fer campanya electoral. Soc alcaldessa, i he de respondre per això", ha afegit en relació a la possibilitat d'optar a un tercer mandat. Ha apuntat que ara és el moment de centrar-se en el posicionament de la ciutat a escala mundial, en la recuperació econòmica i transformació urbanística. "He d'exercir d'alcaldessa, no de candidata", ha reblat.
[noticiadiari]2/229691[/noticiadiari]
La líder dels comuns també ha valorat la relació política amb Pere Aragonès i ha establert comparacions amb el seu predecessor, Quim Torra. "Parlo més i millor amb Aragonès. Fins ara he de dir que hi he tingut més acord polític i una interlocució més respectuosa", ha argumentat. Tanmateix, ha detallat que l'Ajuntament encara manté discrepàncies amb la Generalitat en relació als recursos en polítiques d'habitatge. En canvi, ha celebrat la recent col·laboració entre les dues administracions al Consorci del Besòs, on s'hi ha incorporat la Generalitat.
Colau demana «consens» al Govern, l'Aragó i l'Estat pels Jocs d'Hivern abans d'implicar-hi Barcelona
L'alcaldessa de Barcelona posposa fins al maig la decisió sobre optar a un tercer mandat i mostra "màxima tranquil·litat" pel recorregut jurídic de la querella que l'obligarà a declarar

- L'alcaldessa, Ada Colau, i el degà del Col·legi de Periodistes, Joan Maria Morros. | @periodistes_cat -
- | @periodistes_cat
ARA A PORTADA
-
Conferència de presidents a Barcelona | La trobada acaba sense acords enmig dels atacs del PP contra el govern espanyol Sara Escalera | Bernat Surroca
-
El govern espanyol assegura que l'actitud d'Ayuso contra el català i el basc ha «trencat» el PP Bernat Surroca / Sara Escalera
-
Ayuso marxa de la conferència de presidents igual que ha entrat: amb un al·legat catalanòfob Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Sánchez i Illa doblen l'aposta pel català per deixar en evidència el PP Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Illa tanca files amb Sánchez i demana un debat «rigorós» i sense «soroll» sobre el finançament Bernat Surroca / Sara Escalera
Publicat el 25 de gener de 2022 a les 20:05
Actualitzat el 25 de gener de 2022 a les 20:15
Et pot interessar
-
Política Azcón veu “raons polítiques i no tècniques” en el debat sobre el trasllat de les pintures de Sixena
-
Política Mazón demana a Sánchez que convoqui eleccions mentre es nega a assumir responsabilitats per la dana
-
Política Les millors imatges de la conferència de presidents a Barcelona
-
Política El menú de la conferència de presidents: fet per un xef català i amb plats tradicionals
-
Política Un retrat d'Ayuso en tres escenes a Pedralbes
-
Política Salutació ràpida entre Illa i Ayuso: el president parlarà en català i la líder madrilenya ha amenaçat de marxar de la reunió si no es parla en castellà