Colau reivindica que les seves polítiques són referència a Espanya i al món

L'exalcaldessa posa en valor el seu llegat i com va canviar el temes de debat polítics, deu anys després de la seva arribada al poder

  • Ada Colau, en l'últim ple a l'Ajuntament de Barcelona.
Publicat el 24 de maig de 2025 a les 12:21

Avui que fa deu anys que els "alcaldes pel canvi" van arribar al poder, una d'elles, Ada Colau, ha reivindicat el seu llegat. L'exalcaldessa ha afirmat que el seu govern va fer polítiques pioneres en habitatge, urbanisme i serveis socials que, més tard, "s'han convertit en referència, no només a Barcelona, ​​sinó a la resta de l'Estat i a nivell internacional".

Colau ha repassat el seu mandat en una entrevista a Europa Press. "Abans es parlava d'uns temes i, de cop, a l'eix central del debat polític hi havia el canvi climàtic, el feminisme, les polítiques LGTBI i de diversitat", ha reivindicat, tot i que ha lamentat que els costos polítics i personals del seu full de ruta van ser més grans del que pensava.

Ha criticat textualment les querelles i campanyes de desprestigi contra membres del seu govern, que assegura que els van desgastar: "Ara penso que ens hauríem d'haver tingut més cura", encara que no es penedeix d'haver-se presentat a la reelecció el 2023.

Fent valdre que amb la seva alcaldia "es van aconseguir coses que semblaven impossibles", Colau ha apuntat contra el Partit Socialista: "Va ser sempre un obstacle a les polítiques d'habitatge, i això és molt frustrant i molt difícil d'entendre", i ha acusat textualment els socialistes de tenir un problema de portes giratòries i d'excessiva proximitat als lobbies especulatius.

Preguntada per si es planteja tornar a la primera línia política, l'actual presidenta de la Fundació Sentit Comú, vinculada als Comuns, ha dit: "Només m'ho plantejaria molt excepcionalment si realment fos molt útil que jo en concret em pogués presentar a alguna cosa puntual".