Societat Civil Catalana (SCC) celebrarà demà una assemblea en què elegirà una nova directiva. Josep Ramon Bosch, que es va fer càrrec de l'entitat després de la crisi que va travessar a finals de l'any passat, deixa la presidència després d'haver-la pacificat. Malgrat que s'ha fet un gran esforç per consensuar una junta integradora, finalment hi hauran dues llistes en competició: la de l'historiador i exdiputat del PP al Parlament Fernando Sánchez Costa, que apareix com el més proper a la línia de Bosch, i la que encapçala Sixto Cadenas, un històric membre de SCC. Es dona el fet que tots dos pertanyen al PP.
Segons fonts de Societat Civil, la diferència principal entre les dues candidatures és que Sánchez Costa ha congregat el suport de socis propers al PSC i d'independents, mentre que darrera de Sixto Cadenas s'han alineat més membres del PP i de Ciutadans.
Bosch deixa una entitat estabilitzada després de la crisi viscuda arran de l'acusació d'irregularitats comptables que va recaure en l'anterior junta. En aquell moment, les tensions entre els diversos partits constitucionalistes també es va reproduir en l'interior de Societat Civil. Bosch va encarregar dues auditories que aclareixen la situació comptable. D'altra banda, es va elaborar un full de ruta que rebutja els missatges polaritzadors i busca una posició moderada enmig del conflicte polític.
Les declaracions conciliadores de Bosch -que s'ha mostrat favorable a la normalització lingüística i a un possible indult en cas de condemna als presos polítics- també han generat la irritació d'un corrent minoritari de socis. Ara s'obre una nova etapa en què les forces vives de l'entitat volen superar la crisi viscuda el 2018.
Dos membres del PP competiran per liderar Societat Civil Catalana
Josep Ramon Bosch deixa la presidència i l'assemblea haurà d'elegir entre l'exdiputat Fernando Sánchez Costa i Sixto Cadenas
- Fernando Sánchez Costa | wikicommons -
- | wikicommons
ARA A PORTADA
-
El Govern preveu la reobertura total de Rodalies a principis de la setmana vinent Bernat Surroca Albet
-
-
-
Junts planteja «reordenar» el sistema d'ajudes per fomentar «l'autonomia i no la dependència» Lluís Girona Boffi
-
La Moncloa esquiva l'autocrítica per la debacle a l'Aragó i apunta al PP: «És el llevaneus de Vox» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
25 de juny de 2019 a
les 19:21
Actualitzat el
25 de juny de 2019 a les
20:02
Et pot interessar
-
Política
La segona proposta del PDUM contempla més de 160.000 nous habitatges a l'àrea metropolitana
-
Política
La Intersindical demana una proposició de llei per establir un SMI català
-
Política
Els Comuns esperen resposta del Govern en habitatge i Rodalies per avançar en els pressupostos
-
Política
La CUP també descarta la via Rufián: «És un projecte centrat a servir l'estat espanyol»
-
Política
Sumar, Comuns, IU i Més Madrid presentaran un projecte unitari el 21 de febrer per mantenir dempeus l'esquerra del PSOE
-
Política
L'Operació Rufián
