El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat avui el decret de nomenament de Quim Torra com a president de la Generalitat firmat pel rei Felip VI. És el pas necessari perquè pugui prendre possessió com a president, un acte que es farà molt probablement aquest dimecres a la tarda o dijous al matí.
A partir de llavors, Torra ja podrà nomenar els consellers del seu Govern. El president investit pel Parlament ja ha avançat que jurarà el càrrec en una cerimònia austera, que reflecteixi l'excepcionalitat del moment, prometent lleialtat al poble de Catalunya, sense fer esment a la Constitució. La mateixa fórmula que va utilitzar Puigdemont quan va prendre possessió el gener del 2016.
L'acte de possessió s'està organitzant des del Palau de la Generalitat però encara sota el 155, per tant, el govern espanyol ja ha avisat que supervisarà el format i contingut de l'acte.
El DOGC publica el nomenament de Torra signat per Felip VI
La presa de possessió es farà en una cerimònia austera
ARA A PORTADA
-
-
El tiet de Rafa Nadal se surt del guió en el congrés del PP: «A Mallorca no es parla mallorquí, es parla català» Pep Martí i Vallverdú
-
-
Sánchez situa la valenciana Rebeca Torró com a secretària d'Organització del PSOE Bernat Surroca Albet
-
El PSOE modifica el seu codi ètic per incloure l'expulsió de militància per consum de prostitució Redacció
Publicat el 16 de maig de 2018 a les 04:47
Et pot interessar
-
Política Les perles de la nova portaveu del PP: de «la banda del 3%» a Rufián «gandul»
-
Política Carlos Mazón, en una nova polèmica per un dinar: 853 euros en un restaurant Michelin
-
Política Només un de cada cinc espanyols vol que Sánchez acabi la legislatura, segons una enquesta de Prisa
-
Política Xavier Garcia Albiol serà el president del congrés estatal del PP
-
Política Miquel Sàmper reivindica Catalunya per impulsar la indústria europea de xips i semiconductors
-
Política Què pensa el PP de Feijóo?