El veí de Tremp acusat d’un delicte d’incitació a l’odi i revelació de secrets a les xarxes socials, Manel Riu, ja ha declarat davant del jutge de Tremp, on estava citat a les deu del matí. Mitja hora abans ha començat la concentració de suport a Riu davant l’Ajuntament de Tremp. Allà l’esperaven un centenar de persones per fer costat a l’acusat.
Junts han recorregut els carrers de la ciutat, des del consistori fins a la porta dels jutjats. Allà i just abans d'entrar, el professor de l’Institut de Tremp els ha agraït el suport i ha repetit que encara la declaració davant del jutge “sense por”.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=C829tl6jpbo[/youtube]
Acusat d'incitació a l'odi
Manel Riu va ser detingut per la Guàrdia Civil i traslladat a comissaria el passat 16 de novembre. Se l'acusava d’un presumpte delicte d’incitació a l’odi arran dels seus comentaris a les xarxes socials on denunciava la violència policial. Riu, però, es va acollir al seu dret a no declarar, i va estar deixat en llibertat després de signar uns documents al costat del seu advocat.
El cos armat va detallar pocs dies després que la detenció de Riu s’incloïa dins la que han anomenat “operació Dignity” i que a part del delicte d’odi, al denunciat se li atribuïa també el de revelació de secrets. Segons la versió del cos policial, el 7 d’octubre agents de la Guàrdia Civil van ser objecte “d’insults i amenaces” per part de Riu, que també va publicar al seu perfil de Facebook diversos comentaris, tal i com afirmen, “dirigits a promoure i incitar l’odi i l'hostilitat contra el col·lectiu de la Guàrdia Civil”.
Ampliarem informació
El professor de Tremp detingut per la Guàrdia Civil declara davant del jutge
Està acusat d'un delicte d'incitació a l'odi per criticar la brutalitat policial de l'1-O a les xarxes | Un centenar de persones s'ha concentrat davant dels jutjats per donar suport al professor
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de gener de 2018 a les 12:08
Et pot interessar
-
Política La propera conferència de presidents autonòmics serà a Barcelona el 6 de juny
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo
-
Política El Pacte Nacional per la Llengua en imatges
-
Política «Va ser difícil de nassos»: els passos al costat (forçats) de Mas i Urkullu
-
Política El Parlament pren la iniciativa per evitar situacions com les del Congrés amb els agitadors ultres
-
Política Collboni remodela el govern de Barcelona i crea tres nous comissionats