Aquesta tarda, la direcció del PSC ha presentat a la seva militància l’acord signat pel PSOE i Ciutadans per investir Pedro Sánchez com a nou president del govern espanyol la setmana vinent. Ho ha fet en un acte a la seu del partit al carrer de Niacaragua. El primer secretari, Miquel Iceta, i Meritxell Batet, una de les persones que ha format part de l’equip negociador de Sánchez.
Els esdeveniments fan que els posicionaments canviïn. Fins fa poques setmanes, Ciutadans era presentat pels socialistes com una marca blanca del Partit Popular. Ara, canvien les tornes. El secretari general socialista va repetir després del 20-D que la ciutadania no entendria que les forces de progrés no intentessin una nova majoria, però a l’hora de la veritat ha prioritzat una entesa amb Ciutadans.
Miquel Iceta ha proclamat que “Pedro Sánchez està fent les coses bé” i que l’acord amb Ciutadans “no és excloent”. Després, referint-se a aspectes de l’acord, s’ha preguntat retòricament: “Qui pot estar en contra de la derogació de la llei Wert?”, tot assenyalant que continuen els contactes amb el PNB, IU, Coalició Canària i Compromís.
Meritxell Batet ha detallat alguns punts de l’acord, del qual ha dit que “és bo perquè és un acord que suma” i destacant la suposada importància de la reducció dels membres del Consell General del Poder Judicial de vint-i-un a deu membres. També ha posat en valor la significació de la reforma constitucional que s’engegarà, que necessita, com ha admès, el concurs del Partit Popular. Però un dels elements essencials del discurs de Batet ha estat quan ha assenyalat que “davant l’eix dreta-esquerra el 20-D no ha donat una majoria d’esquerres”.
Després de les dues intervencions de la direcció, la reunió –conduïda per Assumpta Escarp- ha continuat a porta tancada sense la presència de periodistes. Era el torn de les preguntes obertes de la militància. Demà, els afiliats de tot l’Estat votaran si estan d’acord amb la pregunta, molt ambigua, proposada per la cúpula socialista.
El PSC intenta vendre el pacte amb Ciutadans a les seves bases
Meritxell Batet diu que “el 20-D no ha donat una majoria d’esquerres”
Ara a portada
-
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 26 de febrer de 2016 a les 20:23
Actualitzat el 26 de febrer de 2016 a les 20:47
Et pot interessar
-
Política L'escriptora Margarida Aritzeta presenta una petició d'indult total per a Laura Borràs
-
Política L'Ajuntament de Madrid multa Pablo Iglesias per excés d'aforament al seu bar
-
Política Junts demana «ajuda» al municipalisme davant de la «desconstrucció nacional» del Govern
-
Política Primer any sense conflictes constitucionals entre Catalunya i l’Estat