El PSC ha aprofitat la vaga de metges d'atenció primària que ha començat avui per demanar a l'independentisme el sí als pressupostos de l'Estat. El portaveu del partit, Salvador Illa, ha repetit la xifra que els socialistes i Podem destaquen per defensar els compte públics: els 2.200 milions d'euros de recursos per a Catalunya que suposarien la seva aprovació. El dirigent socialista també ha emfasitzat altres millores incloses, com el salari mínim de 900 euros i mantenir el poder adquisitiu de les pensions.
Salvador Illa ha apel·lat a posar fi a "unes retallades que duren vuit anys" perquè "la sanitat catalana no es pot mantenir en base al voluntarisme dels professionals del sector", tot recordant les reivindicacions dels vaguistes: manca d'inversió i de metges, una pèrdua de poder adquisitiu en un 30% des del 2010, llistes d'espera interminables i poc temps per atendre els malalts. Illa ha dit que no s'entén que en aquest context, "Junts per Catalunya i ERC encara tinguin dubtes".
Illa ha fet una condemna "clara i rotunda" de les pintades nazis a la seu d'Òmnium Cultural, com també les que hi ha hagut contra les seus del PSC a Tarragona i Ripollet aquest cap de setmana, i ha demanat "respecte".
Preguntat sobre les declaracions de Pablo Casado, en plena campanya andalusa, sobre política migratòria, en què va dir que "no hi havia lloc per tothom", Illa ha lamentat que "Casado s'està erigint en el portaveu de Vox".
El PSC utilitza la vaga de metges per reclamar suports als pressupostos de Sánchez
Salvador Illa expressa la condemna "clara i rotunda" contra les pintades nazis a la seu d'Òmnium
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de novembre de 2018 a les 13:30
Et pot interessar
-
Politica El dispositiu dels Mossos del 8 d’agost no tenia com a «finalitat» detenir Puigdemont
-
Politica Zapatero afirma que cal reconèixer la identitat nacional de Catalunya
-
Politica El propietari de La Sirena denuncia pressions per treure les seves empreses de Catalunya durant el procés
-
Politica Iglesias assegura que ERC els va demanar en privat que aturessin el traspàs de competències en immigració
-
Politica ERC fixa posició sobre l'aeroport: governança catalana, terminal satèl·lit i «no» a l'ampliació