Els comuns denuncien que estan sent víctimes d'un "pressing" per part del Govern per a l'aprovació dels pressupostos sense que ni tan sols s'hagin presentat. La presidenta del grup parlamentari de Catalunya en Comú Podem, Jéssica Albiach, ha assegurat que difícilment els seus vuit diputats podran donar suport als comptes que confecciona el vicepresident Pere Aragonès si no arriben partides com la de 2.200 milions d'euros que es preveuen si prosperen els pressupostos generals de l'Estat.
Albiach ha insistit que els pressupostos han de ser "socials, feministes i ecologistes" i han d'incloure una reforma fiscal i tenir vocació de revertir retallades."Ens fa la impressió que seran un pedaç per sortir del pas després d'anys de retallades", ha afirmat la dirigent sobre les informacions dels comptes que han anat publicant els mitjans de comunicació. La líder parlamentària dels comuns ha assegurat, en aquest sentit, que els pressupostos generals de l'Estat poden ser la "vitamina" per tenir uns pressupostos de la Generalitat "saludables" que vagin més enllà de "gestos" en matèria de taxes universitàries, formació professional i educació infantil.
La dirigent ha desgranat que els ingressos per a una major despesa social només poden venir de dues vies: a través de les partides dels pressupostos generals de l'Estat i dels ingressos que s'obtinguin d'una reforma fiscal. Albiach ha subratllat que la defensa de l'aprovació dels pressupostos acordats per Pedro Sánchez i Podem és "compatible" amb defensar la llibertat dels presos polítics.
Els comuns vinculen el suport als pressupostos de la Generalitat a l'aprovació dels de l'Estat
Jéssica Albiach sosté que no és "incompatible" defensar el sí als comptes del govern espanyol amb reivindicar la llibertat dels presos
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de novembre de 2018 a les 11:53
Et pot interessar
-
Política El Suprem rebutja retransmetre en directe de la declaració de Santos Cerdán
-
Política Puigdemont afirma que l'amnistia és una conquesta perquè reverteix part de la repressió però avisa que és insuficient
-
Política ERC, Comuns i CUP demanen bloquejar un vaixell amb material per a armes israelianes
-
Política Collboni, sobre l'ampliació de l'aeroport: «Nosaltres mengem de ser una ciutat internacional»
-
Política Fre a l'arribada de les pistoles Taser a Barcelona: el PSC i el PP es queden sols
-
Política El Govern relega el Premi Guillem Agulló