
El Parlament ha votat sobre els concerts que separen per sexe. Foto: ACN
Barcelona signa un acord amb Atenes per acollir 100 refugiats. L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i l'alcalde d'Atenes, Giorgios Kaminis, han signat aquest dimecres un acord perquè la ciutat comtal aculli a 100 dels refugiats que habiten als campaments de la capital grega. Es tracta de la primera fase d'un programa pilot de col·laboració entre les dues ciutats, que els respectius alcaldes no descarten ampliar en el futur. Com que les competències en l'acollida de refugiats són exclusives de l'Estat, Colau enviarà aquest mateix dimecres una carta adreçada al president espanyol en funcions, Mariano Rajoy, per tal que agilitzi els tràmits. L'alcaldessa ha criticat la inacció de l'Estat, "que s'havia compromès a reubicar 16.000 persones i només n'ha reubicat 18".
El PSOE obre contactes bilaterals amb Podem i IU sense C's. El PSOE ha introduït aquest dimecres un canvi de rumb en la seva estratègia negociadora i s'ha avingut per primera vegada des que va fracassar la primera ronda de negociacions a reunir-se de manera bilateral (sense la presència de representants de C's) amb el líder de Podem i amb IU.
El TSJC anul·la la concessió d'aigua a l'àrea metropolitana de Barcelona. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha anul·lat la concessió de l'empresa publico-privada per gestionar l'aigua a l'Àrea Metropolitana de Barcelona. El magistrat considera que l'administració no va justificar de manera prou clara per què no va convocar concurs públic per adjudicar el contracte.
Protecció Civil recomana prudència per la nevada d'aquesta nit a cotes mitjanes. Protecció Civil ha posat en prealerta el Pla especial d’emergències per nevades a Catalunya (NEUCAT) per la previsió que localment es puguin produir nevades aquesta nit i matinada a punts del territori poc habituats i en cotes relativament baixes, a l'entorn dels 600-700 metres.