La parella de Jordi Cuixart, Txell Bonet, i la filla de l’exconseller d’Interior, Joaquim Forn, Anna Forn, han denunciat aquest dimarts des del Parlament britànic la “vulneració dels drets humans” a Espanya després de l’1-O i la situació dels polítics empresonats.
La conferència, coordinada per l’ANC, s’ha fet en una sala de Portcullis House i ha comptat amb la presència de diputats britànics. Bonet ha afirmat que el Regne Unit, que ha estat “capaç de fer un referèndum pactat sense problema ni violència, ha d’entendre les reivindicacions legítimes” i comprendre que “fer un referèndum mai pot ser un crim”. “Ens explicarem aquí i on faci falta perquè no han comès cap delicte”, ha defensat la filla de Forn.
Aquest ha estat el primer acte a l’estranger de familiars dels polítics empresonats després del trasllat a Catalunya. De fet, Forn –amb Rull i Turull- passa aquest dimarts a la nit a la presó de Zuera abans d’arribar a Catalunya. Tot i això, els familiars recorden que continuen “tancats en una cel·la, sigui catalana o espanyola”.
Els familiars dels presos porten a Westminster «la vulneració dels drets humans» a Espanya
La parella de Jordi Cuixart i la filla de Joaquim Forn recorden que, tot i el trasllat, continuen "injustament tancats en una cel·la"
ARA A PORTADA
-
Les excel·lents previsions per als bolets reobren el debat sobre la massificació del bosc Pere Fontanals | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
Publicat el 10 de juliol de 2018 a les 19:44
Et pot interessar
-
Política L’advocat general del TJUE es pronunciarà el 13 de novembre sobre la llei d’amnistia
-
Política Oriol López, nou diputat d'ERC al Parlament en relleu de Ruben Wagensberg
-
Política Jordi Pujol sol·licita seguir el seu judici de manera telemàtica
-
Política Junts porta al Congrés la proposta d'enduriment dels permisos de paternitat per als temporers migrants
-
Política Què està passant al PP català? Decapitació a Tarragona i malestar al territori
-
Política L'alemany Merz, fred amb l'oficialitat del català a Europa: «Entenc l’interès, però ja veurem com es resol»