La parella de Jordi Cuixart, Txell Bonet, i la filla de l’exconseller d’Interior, Joaquim Forn, Anna Forn, han denunciat aquest dimarts des del Parlament britànic la “vulneració dels drets humans” a Espanya després de l’1-O i la situació dels polítics empresonats.
La conferència, coordinada per l’ANC, s’ha fet en una sala de Portcullis House i ha comptat amb la presència de diputats britànics. Bonet ha afirmat que el Regne Unit, que ha estat “capaç de fer un referèndum pactat sense problema ni violència, ha d’entendre les reivindicacions legítimes” i comprendre que “fer un referèndum mai pot ser un crim”. “Ens explicarem aquí i on faci falta perquè no han comès cap delicte”, ha defensat la filla de Forn.
Aquest ha estat el primer acte a l’estranger de familiars dels polítics empresonats després del trasllat a Catalunya. De fet, Forn –amb Rull i Turull- passa aquest dimarts a la nit a la presó de Zuera abans d’arribar a Catalunya. Tot i això, els familiars recorden que continuen “tancats en una cel·la, sigui catalana o espanyola”.
Els familiars dels presos porten a Westminster «la vulneració dels drets humans» a Espanya
La parella de Jordi Cuixart i la filla de Joaquim Forn recorden que, tot i el trasllat, continuen "injustament tancats en una cel·la"
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de juliol de 2018 a les 19:44
Et pot interessar
-
Política
El malestar de les dones del PSOE es cobra una nova dimissió
-
Política
Embolic per un edifici al centre de Barcelona: les acusacions de «pelotazo» frenen els plans de Collboni
-
Política
El desacord entre el PP i Vox pels pressupostos envia l'Aragó a eleccions anticipades
-
Política
La jutgessa de la dana cita Feijóo com a testimoni per les converses amb Mazón
-
Política
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol
-
Política
El CIS veu Pedro Sánchez immune als casos de corrupció i assetjament
