Els presos polítics empresonats de manera preventiva des de fa prop de dos anys pels fets de l'1 d'octubre del 2017 tornaran als mòduls on estaven ingressats als centres penitenciaris catalans abans del judici al Tribunal Suprem, i ocuparan cel·les individuals.
Està previst que Oriol Junqueras, Raül Romeva, Josep Rull, Jordi Turull, Joaquim Forn, Jordi Sànchez, Jordi Cuixart, Carme Forcadell i Dolors Bassa arribin aquest dimecres al Centre Penitenciari Brians 2 de Sant Esteve Sesrovires, que és el centre de trànsit entre el ministeri i Serveis penitenciaris de la generalitat. Els homes arribaran custodiats per la Guàrdia Civil des de Zuera, a Saragossa, on hauran fet nit després de sortir de les presons madrilenyes. Les dones arribaran directament des de Madrid.
Un cop a Brians 2, es produirà el canvi de custòdia. L'Àrea Penitenciària dels Mossos d'Esquadra es farà càrrec del desplaçament fins als respectius centres de destí: Lledoners (Sant Joan de Vilatorrada), en el cas d'Oriol Junqueras, Raül Romeva, Josep Rull, Jordi Turull, Joaquim Forn, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart; Puig de les Basses (Figueres), en el cas de Dolors Bassa, i Mas d'Enric (El Catllar), en el cas de Carme Forcadell.
Arribats als centres de destí, els presos i preses aniran als respectius mòduls d'ingressos, on seran identificats mitjançant l'empremta dactilar. Seran sotmesos a una revisió mèdica, podran trucar les seves famílies i aniran destinats en cel·les individuals als mateixos mòduls on van romandre ingressats des del 4 de juliol del 2018 fins a l'1 de febrer, quan van ser traslladats a Madrid per assistir a les sessions del judici davant el Tribunal Suprem.
Per tant, els presos de Lledoners aniran al mòdul 2, mentre que Carme Forcadell i Dolors Bassa aniran als mòduls de dones de Mas d'Enric i Puig de Les Basses respectivament. No passaran la nit als mòduls d'ingressos perquè tornen als respectius centres d'origen, segons ha informat la Secretaria de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima.
La mateixa entitat ha explicat que no proporcionarà informació sobre els horaris d'arribada dels líders polítics i de la societat civil independentistes per motius de seguretat.
Els presos polítics tornaran als mateixos mòduls on estaven ingressats abans del judici
Els empresonats per l'1-O ocuparan cel·les individuals
ARA A PORTADA
-
-
«Si no afecta els interessos financers de la UE, el TJUE no pot qüestionar l'amnistia» Bernat Surroca Albet
-
Educació al punt de mira: sindicats, docents i oposició reclamen mesures pel fiasco del procés d'adjudicació Neus Climent
-
-
Un còctel amb Màrius Serra: «M'agradaria saber com seria ara el meu fill mort als nou anys» Irene Montagut
Publicat el 25 de juny de 2019 a les 18:30
Et pot interessar
-
Política Illa reivindica la policia i la justícia davant el cas Torre Pacheco: «Qui la fa, la paga, sigui qui sigui»
-
Política Elisenda Alamany presenta candidatura per liderar ERC a les municipals del 2027
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Feijóo, després de la imputació de Montoro: «Que s'investigui el que s'hagi d'investigar»
-
Política L'enèsim ajornament de l'oficialitat del català a Europa comença a irritar Espanya