En Comú Podem calcula que per la campanya de les eleccions espanyoles del 26 de juny es gastarà el mateix que a les del passat 20-D. El seu pressupost ascendeix a 230.000 euros, al qual s'hi han d'afegir uns 500.000 més de l'enviament de propaganda electoral. Per primer cop la confluència no tirarà del micromecenatge per finançar-la. Sota la marca d'En Comú Podem concorren Barcelona En Comú, ICV, Podem, EUiA i Equo.
Les xifres les han facilitat aquest dilluns en una trobada amb mitjans dos dels directors de la campanya, Marc Rius (ICV) i Adrià Alemany (BComú), els quals han concretat que els 230.000 euros tampoc els finançaran amb crèdits bancaris sinó amb estalvi de cada formació. Aquests diners els avancen ara i els recuperaran un cop rebin les subvencions públiques de després de la campanya.
Rius s'ha mostrat convençut del fet que En Comú Podem, que ja va guanyar el 20-D a Catalunya, té "marge de millora" dels resultats a les quatre províncies catalanes. A més, creu que Catalunya "serà decisiva" el 26-J, i considera que la confluència és l'única que pot aconseguir que el PP no governi. Com a novetat, a les paperetes electorals s'hi podrà llegir a més del nom del partit la llegenda "Guanyem el Canvi".
Obre campanya al Clot, i acte central amb Iglesias, Garzón, Colau i Oltra
La confluència obrirà la campanya aquest dijous al Parc del Clot de Barcelona, amb la participació del cap de llista, Xavier Domènech; l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i l'eurodiputada del Grup dels Verds, Ska Keller. Colau mantindrà la seva participació del 20-D i acudirà a uns cinc actes, un d'ells a Mallorca, i també es preveu que tanqui la campanya d'Unidxs Podemos a Madrid.
Un dels actes principals serà aquest dissabte a l'Arc de Triomf, on acudiran, a més de Domènech i Colau, el cap de llista d'Unidxs Podemos, Pablo Iglesias; els números 3 i 5 per Madrid, Íñigo Errejón i Alberto Garzón (IU); i la vicepresidenta de la Generalitat valenciana, Mònica Oltra (Compromís). Després de l'enganxada de cartells, serà el primer gran acte conjunt d'Iglesias i Garzón.
En Comú Podem renuncia a finançar-se amb micromecenatge pel 26-J
La confluència està convençuda que pot millorar resultats a les quatre províncies | Les paperetes electorals portaran la llegenda d'"En Comú Podem - Guanyem el Canvi"
ARA A PORTADA
-
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans Redacció
Publicat el 06 de juny de 2016 a les 17:27
Et pot interessar
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana
-
Política Aliança Moncloa-Palau contra el «dúmping fiscal» d'Ayuso
-
Política Suspenen temporalment l'expedient disciplinari obert als tres mossos acusats d'ajudar Puigdemont a fugir
-
Política Santos Cerdán denuncia des de la presó una persecució de l'UCO i assegura que és innocent
-
Política El semàfor de Salvador Illa: carpetes encarrilades i finançament ajornat