ERC iniciarà de forma "imminent" les negociacions per intentar formar un Govern ampli. La secretària general adjunta dels republicans, Marta Vilalta, ha explicant que s'està acabant ja de perfilar l'equip i l'estratègia negociadora i que en les pròximes hores es citaran amb Junts, la CUP i els comuns per explorar una entesa. Com han fet també Oriol Junqueras i Pere Aragonès aquest dilluns, Vilalta ha estat contundent a l'hora de considerar "impossible" qualsevol tipus d'entesa amb el PSC.
Els d'Aragonès precisen que el Govern ha de ser sobiranista i tenir una majoria d'esquerres, motiu pel qual consideren que no hi té cabuda el PSC. Han comparat Salvador Illa amb Inés Arrimadas l'any 2017 tot advertint-lo que no té ni tindrà prou suports per poder ser investit i formar Govern. Vilalta ha subratllat que el que el seu partit no fa són vetos entre els partits que defensen la llibertat dels presos i el referèndum i ha emplaçat Junts i els comuns a seguir també aquesta pauta.
[noticia]215899[/noticia]
Els republicans han recordat que la Fiscalia té la intenció de recórrer el tercer grau dels presos, motiu pel qual ha emplaçat el govern espanyol a apostar per una solució al conflicte "política i democràtica". De fet, entenen que els resultats del 14-F ha tornat a "fenar una operació de l'Estat" per desbancar els independentistes i reforcen la via negociadora que abandera ERC per aconseguir l'amnistia i l'autodeterminació.
Vilalta ha considerat un "pas de gegant" que l'independentisme hagi superat el 50% dels vots, dada que considera una "fita històrica" que llança un missatge a nivell internacional: "Catalunya vol ser un estat independent". Amb tot, més enllà d'aquesta repercussió, no consideren que s'hagi de traslladar en res més, com reclama Laura Borràs.
En plena roda de premsa de valoració de l'escenari postelectoral, ha impactat la notícia del recurs de la Fiscalia contra el tercer grau dels presos independentistes. "Aquesta és la resposta que fa l'Estat venjatiu a les urnes. Intenten derrotar-nos per la via de la repressió i la persecució", ha lamentat la dirigent republicana.
[plantillaeleccions]
ERC iniciarà de forma «imminent» les negociacions per formar Govern
Els republicans consideren "impossible" qualsevol tipus d'entesa amb el PSC
- La secretària general adjunta d'ERC, Marta Vilalta, en roda de premsa | Marc Puig -
- | Marc Puig
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de febrer de 2021 a les 13:26
Actualitzat el 15 de febrer de 2021 a les 16:15
Et pot interessar
-
Política
El Govern ofereix als pagesos fer un «front comú» de demandes per l'acord amb Mercosur
-
Política
Feijóo critica el «finançament a la carta» de Catalunya: «El separatisme exigeix i els espanyols paguen»
-
Política
Albiach exigeix a Jesús Montero que lluiti contra el «dúmping fiscal» de les comunitats del PP
-
Política
Josep Rius critica que el nou finançament no tingui en compte el diferencial del cost de vida a Barcelona
-
Política
Alamany insta Junts a sumar-se al nou finançament: «Els tuits i posicionaments en entrevistes aporten zero guanys»
-
Política
Junts assegura que el nou finançament és «pitjor que un mal acord»
